🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

گلخانه؛ فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

شهرک‌های گلخانه‌ای فرصت خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی است که با توسعه این شهرک‌ها شرایط برای تولید و صادرات این محصولات فراهم خواهد شد.

گلخانه

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی اخبار ، شهرک‌های کشاورزی در اواخر سال ۹۲ با مصوبه مجلس کار اجرایی را آغاز کردند، اما از سال ۹۷ با احداث سازه‌های گلخانه‌ای عملیاتی شد. این شهرک‌ها بخش‌های مختلف کشاورزی یعنی باغبانی زراعت دام طیور و آبزیان را شامل می‌شود.

یکی از اهداف ایجاد این شهرک‌ها کاهش هزینه زیر ساخت‌های تولید از انشعابات گاز آب برق گرفته تا هزینه‌های ماشین آلات کشاورزی است. همچنین فراهم شدن امکان صادرات محصولات کشاورزی از طریق همین شهرک هاست.

هر چند که دو سالی می‌شود این شهرک‌ها راه اندازی شده، اما تولید کنندگانی که در این شهرک‌ها فعالیت می‌کنند با برخی مشکلات مواجه اند و هنوز اهداف اصلی آن ها محقق نشده است.


از زیرساخت‌هایی مثل نداشتن انشعابات گاز و جاده‌های مستهلک برای حمل و نقل محصولات برای فروش گرفته تا نبود بازار صادراتی برای فروش محصولاتشان.

۴۷ هزار هکتار از عرصه‌های منابع ملی تبدیل به گلخانه شد

علی اشرف منصوری مدیر عامل شهرک‌های کشاورزی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه صنعت تجارت و کشاورزی اخبار، گفت: کشور مستعد ایجاد شهرک‌های کشاورزی است و تا کنون در ۴۷ هزار هکتار از عرصه‌های منابع ملی و مستثنیات مردم کارسازی شده است.

او افزود: تمرکزگلخانه‌ها در شهرک‌های کشاورزی برای تولید محصولات کشاورزی باعث کاهش هزینه‌های تولید و سرمایه گذاری هوشمندانه می‌شود.

او ادامه داد: گذر از کشاورزی به شیوه سنتی صرفه جویی در هدر رفت آب بهره وری بهره وری در منابع آب و خاک افزایش راندمان تولید امنیت غذایی صادرات و ارزآوری از اهداف ایجاد شهرک‌های کشاورزی است.

مدیر عامل شهرک‌های کشاورزی کشورگفت: از۴۷ هزار هکتار از عرصه‌های اختصاص یافته به شهرک‌های کشاورزی ۱۱ هزار هکتار آن به بهره بردارن بخش کشاورزی واگذار شده است. از این میزان ۸۶۰۰ هکتار در اختیار سرملیه گذاران هست و ۶ هزارهکتار در حال بهره برداری است.

منصوری با بیان اینکه آینده تولید در بخش کشاورزی با توسعه شهرک‌های کشاورزی محقق می‌شود ‍تصریح کرد: ۹۵ درصد زیر ساخت‌ها دراراضی شهرک‌های کشاورزی از سوی دولت تامین شده است.

او با اشاره به اینکه برخی از محصولات این شهرک‌ها صادر شده است گفت: برخی از مشکلات تولید کنندگان در شهرک‌های کشاورزی مربوط به بیماری کرونا است.

او اظهار کرد: تا کنون ۱۶ هزار نفر در شهرک‌های کشاورزی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند و سرمایه این تولید کنندگان کمتر از ۲ سال به آن‌ها باز خواهد گشت.

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋