🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

از روز و شب های آرام تئاترشهر تا اجرای نمایشی با حرکات نامناسب

به نظر می‌رسد عدم نظارت اداره کل هنرهای نمایشی بر محتوای نمایش‌ها، به جشنواره تئاتر فجر هم سرایت کرده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه تئاتر   گروه فرهنگی اخبار ، اولین روز از سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در حالی سپری شد که مهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا، تب و تاب جشنواره را تحت تاثیر قرار داده است.

انگار این تئاترشهر، همان تئاتر شهر قبل نیست؛ انگار دیگر تئاتر دوستان و دانشجویان تئاتر برای دیدن نمایش‌ها دست و پا نمی‌زنند. باید دید که در این بی رونقی جشنواره، نقش کرونا پررنگ‌تر است یا کیفیت آثار، مسائل مالی و یا ایجاد شکاف بین هنر و مردم در پی تعطیلی‌های مکرر!

از حق نگذریم، حواس دست اندرکاران جشنواره به دستورالعمل‌ها هست. در ورودی تماشاخانه ها، تب افراد اندازه گیری می‌شود و به شرط داشتن ماسک وارد می‌شوند. همچنین در سالن‌ها وقتی دو نفر کنار یکدیگر می‌نشینند، ناظران سالن به آن‌ها تذکر می‌دهند که با فاصله یک متری از هم بنشینند. بدین ترتیب تا الان نظم جشنواره در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خوب بوده است.

از روز و شب‌های آرام تئاترشهر تا اجرای نمایشی با حرکت‌های مستهجن

با اجرای ۸ نمایش در سالن‌های تئاتر شهر، تئاتر مولوی، تماشاخانه ایرانشهر و تالار حافظ، اولین مرحله از رقابت‌های صحنه‌ای سپری شد.

یکی از نمایش‌های جنجالی شب نخست، "گرگاس‌ها یا روز به خیر آقای وزیر" به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی بود. این نمایش با بازی بازیگرانی که چهره آن‌ها در قاب تلویزیون برای مخاطب آشناست، موضوع و رویکرد متفاوت و البته تامل برانگیزی دارد.

دیالوگ‌های این نمایش سیاسی با درونمایه طنز، برگرفته از اتفاقات، معضلات و صحبت‌های روز جامعه است و در صحنه‌های مختلف به مسائل مختلف مانند وعده‌های پوچ مسئولان و ... طعنه زده می شود.

اما مسئله‌ای که این نمایش را زیر سوال می برد، وجود دیالوگ و صحنه‌های ناپسند و نامناسب است. در بخش‌هایی از این نمایش دو بازیگر مرد با حرکات و صحبت‌های ناشایست، موجب ایجاد صحنه‌های مورددار می شوند.

از روز و شب‌های آرام تئاترشهر تا اجرای نمایشی با حرکت‌های مستهجن

شاید اگر این حرکات در سالن‌های خصوصی انجام می‌شد تا این حد به چشم نمی‌آمد؛ اما اکنون باید از مسئولان جشنواره تئاتر فجر پرسید که آیا جای نمایشی با انحرافات جنسی، در رویدادی مزین به انقلاب و دهه فجر است؟!

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋