همین مسئله نشان میدهد که فضای فروشگاههای اینترنتی در ایران تا چه حد گسترش یافته است، فضایی که تا پنج سال پیش به دو سه فروشگاه مشخص و مشهور محدود شده بود، امروز بسیار متنوع شده است.
با این همه تمام این تنوع و گستردگی باعث نشده تا تمام نیازها مردم پوشش داده شود و هنوز فضای بسیاری برای بازیگران خلاقی که نیاز مردم را بشناسند وجود دارد.
تیمچه مارکت یکی از همین فروشگاهها که نه تنها قصد شبیه سازی فضایی متفاوت را دارد، بلکه به دنبال این است بخشی کمتر پاسخ گفته شده از نیاز مشتریان را با پاسخی با کیفیت مواجه کند. یکی از این بخشها وصل کردن مشتری به قلب بازار تهران است، مرکز خریدی که قلب تپنده اقتصاد کشور است.
هدف دیگر تیمچه مارکت این است که تجربه خرید بهتری از خرید حضوری برای مشتریانش رقم بزند. بسیاری از ما از سر اجبار و به خاطر صرفه جویی در وقت، بهره بردن از تخفیف و دوری از کرونا دنبال خرید اینترنتی هستیم و همچنان خرید حضوری هر چیزی را ترجیح میدهیم. تیمچه مارکت میخواهد خرید اینترنتی را به تجربه خریدی بهتر بدل کند.
سامیار مظاهری، مدیر فروشگاه اینترنتی تیمچه، با تأیید این مطلب میگوید: تیم ما در مطالعههای خود به این نتیجه رسید که نیاز است سایتهایی جدید، با مأموریت و اهدافی تازه، به فضای فروش اینترنتی کشور اضافه شوند. به همین دلیل، با امکانات و تواناییهایی که داشتیم به دنبال تأسیس فضای جدیدی رفتیم.
مدیر فروشگاه اینترنتی تیمچه با اشاره به اینکه فروشندگان لوازم آرایش هودی و دورس و این گونه کالاها تمام روز با مشتری حضوری درگیر هستند، گفت: هدف اصلی ما این است که بتوانیم بستری را مهیا و سرویسی را ارائه کنیم که فروشندگان بازار وارد آن شوند و بتوانند فروش اینترنتی بدون دغدغه را تجربه کنند. ما برای تحقق این هدف، بخشی از نیروهای خود را به ارائه خدمات مستقیم و جزئی به فروشندگان اختصاص دادیم.
وی ادامه: این به آن معنا است که در شکلگیری تیمچه مارکت تنها مشتری مورد توجه قرار نگرفته است و فروشنده نیز به عنوان بخشی مهم از فرایند فروش اینترنتی مورد توجه است.
مظاهری دغدغهی دیگر تیم تیمچه مارکت را شبیه سازی فضای بازار با تمام ویژگیهایش دانست و گفت: مهمترین ویژگی بازار برای مردم حس و حال متفاوت آن است. هر چند ما نتوانستیم فضای فیزیکی بازار را شبیه سازی کنیم، اما سعی کردیم با ارائه قیمت مناسب و طرحهای تخفیفی و حراجیهای مختلف فضای روانی بازار را بازسازی کنیم تا خریدار حس کند که دقیقاً در وسط بازار قرار دارد.
بخشی از این شبیه سازی فضای بازار فروش محصولات به صورت عمده به خرده فروشان بود. به گفته مدیر فروشگاه اینترنتی تیمچه این فروشگاه دنبال این است تا فروشندگان شهرهای مختلف بتوانند خرید عمده خود را از قلب بازار تهران انجام دهند.
مدیر فروشگاه اینترنتی تیمچه با اشاره به این مسئله میگوید: یکی از دغدغههای ما مهیا کردن فضای فروش B۲B بود. ما در این قسمت قابلیتی را فراهم کردیم که جنس به صورت دستهای و عمدهتر هم به فروش برسد. این ویژگی کمک میکند تا فروشندگان شهرهای مختلف در زمان و هزینه خود صرفه جویی قابل توجهی بکنند.
مظاهری با اشاره به مزایای این قابلیت میگوید: در این شیوه از خرید و فروش هم خریدار به خاطر صرفه جویی در وقت و هزینه خود سود میبرد و هم فروشنده به خاطر دریافت آنلاین پول خود درگیر چک و قول و قرار پرداخت نمیشود.
اگر اهل خرید اینترنتی باشید به خوبی میدانید که مسئله پشتیبانی بسیار کلیدی است. مظاهری با تأکید بر اهمیت این مسئله میگوید: ما سعی کردیم پشتیبانی و سرویس دهی قوی و خوبی داشته باشیم و تا اینجا بازخورد بسیار مناسبی داشتیم. حتی میشود گفت مشتری حس بهتری نسبت به کالایی که دریافت کرده داشته است. یعنی اینطور نبود که چیزی ببیند و چیز دیگری بخرد و کیفیت پایینتری را تجربه کند. مثلاً اینطور نبوده است که مشتری شومیز یا پالتویی بخرد و با کالایی متفاوت روبهرو شود.
با این وجود مظاهری از چالشهای فنی پیش روی تیمچه مارکت خبر میدهد و میگوید: متأسفانه در روزهایی مثل یلدا یا روزهای پایانی سال که فروش اینترنتی افزایش مییابد شبکه بانکی با مشکلات بسیاری مواجه میشود و ما مجبور میشویم برای پوشش دادن این مشکل به روشهای سنتی پناه ببریم.
مدیر فروشگاه اینترنتی تیمچه هدف نهایی این فروشگاه را ارتقا تجربه خرید مردم عنوان میکند و میگوید: واقعاً دوست داریم کاری کنیم که مردم باور کنند، با خرید اینترنتی از ما فقط در وقت در صرفه جویی نمیکنند، بلکه تجربه بهتری هم خواهند داشت. ما برای تحقق این هدف برنامههای گستردهای داریم و آرمان خود را رسیدن به این نقطه میدانیم.
پاسخ ها