🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

الشرق الاوسط: کودتا علیه الحریری در نطفه خاموش شد

منابع لبنانی از نافرجام ماندن کودتا برای برکناری مامور تشکیل کابینه جدید لبنان خبر می‌دهند.

به گزارش  گروه بین الملل اخبار   به نقل از پایگاه النشره، برخی منابع نزدیک به نخست وزیران سابق لبنان از ناکام ماندن کودتایی علیه سعد الحریری، مامور تشکیل کابینه جدید لبنان می‌گویند.

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع مطلع خود گزارش داد کودتایی با توسل به حوادث طرابلس در شمال لبنان در تدارک علیه مامور تشکیل کابینه لبنان بود که در نطفه خاموش ماند. منابع مطلع برنامه این کودتا را اینگونه تشریح کردند: قرار بود در شمال لبنان آشوب و ناآرامی و به تبع درگیری میان معترضان به شرایط نامناسب اقتصادی و نیرو‌های امنیتی صورت گیرد تا بدین ترتیب ماموریت الحریری برای تشکیل کابینه ناکام و فشار‌ها برای کناره گیری او تشدید شود.

الشرق الاوسط به نقل از منابع خود نوشت: توطئه کودتا خنثی شد و حریری درموقعیت خود تثبیت شد. او از تلاش برای تشکیل کابینه برابر با شاخصه‌های تعیین شده از سوی رئیس جمهور فرانسه دست نخواهد برداشت.

حریری با گذشت چند ماه هنوز موفق به تشکیل کابینه  لبنان نشده است و اختلافات وی با میشل عون به تدریج نمود پیدا می کند. دفتر ریاست جمهوری لبنان به تازگی طی بیانیه‌ای از اقدامات الحریری برای تشکیل کابینه انتقاد کرد و تک روی‌های وی را عامل سستی دولت آینده این کشور دانست. چندی پیش نیز، برخی منابع لبنانی گزارش دادند که نخست وزیران پیشین این کشور به همراه سعد الحریری در تلاش است تا رئیس جمهور را برای عقب نشینی از مواضع خود در تشکیل دولت تحت فشار قرار دهند.

چند روزی است که معترضان در شهر طرابلس به خیابان‌ها ریخته و با ماموران امنیتی درگیر می‌شوند. تاکنون چندین تن در این اعتراضات کشته و زخمی شده اند. الحریری در بیانیه‌ای ضمن سازمان یافته خواندن اغتشاش‌های شهر طرابلس، هرج و مرج‌های خیابانی و آتش زدن اموال عمومی و خصوصی مردم را محکوم کرد.

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋