🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

نخستین سفر مقام شورای حاکمیتی سودان به قطر با هدف تقویت روابط

معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان برای نخستین بار پس از برکناری عمر البشیر، برای گفتگو درباره مسائل مشترک و افزایش همکاری‌ها و روابط دو جانبه وارد قطر شد.

به گزارش گروه بین الملل اخبار  به نقل از عربی ۲۱، «محمد دقلو» معروف به «حمیدتی» معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان در نخستین سفر یک مسئول سودانی بعد از برکناری عمر البشیر، رئیس جمهور سابق سودان امروز (یک‌شنبه) به قطر سفر کرد.

این سفر با هدف رایزنی در خصوص روابط دوجانبه، پیشبرد زمینه‌های همکاری مشترک به چشم‌انداز‌های گسترده‌تر که در خدمت منافع دو ملت دوست باشد، انجام شد.

در این سفر «عمرقمرالدین»، وزیرخارجه و «جمال عبدالمجید»، مدیر سرویس اطلاعات عمومی سودان، حمیدتی را همراهی می‌کردند.
قرار است در جریان نشست‌های حمیدتی با مقامات قطری در خصوص راه‌های تقویت روابط دو جانبه و افزایش سطح همکاری‌های مشترک میان سودان و قطر بحث و تبادل نظر شود.

حمیدتی پیش از سفر به قطر اعلام کرده بود که سودان و قطر از روابط دوستانه و برادرانه خوبی برخوردار هستند و پیوند‌های مشترکی آن‌ها را به هم مرتبط می‌سازد.

او در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: امروز من به قطر سفر کردم که پیوند‌های برادری، احترام متقابل و منافع مشترک با یکدیگر داریم.

حمیدتی در ادامه افزود: این سفر در این بازه زمانی به منظور تاکید بر عمق روابط بین دو کشور و نیز تقویت همکاری مشترک در تمامی زمینه‌ها به نفع ملت ما و ملت‌های منطقه انجام شده است.

در همین راستا، منابع دیپلماتیک اعلام کردند:معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان در جریان این سفر با «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی»، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار کرد.

منابع مذکور افزودند: حمیدتی، مسئولان قطری را در جریان وضعیت سودان و چالش‌های پیش روی این کشور در سایه اختلافات کنونی با اتیوپی و همچنین روند آشتی ملی قرار داد.

سفر این مسئول سودانی به قطر تا روز دوشنبه طول خواهد کشید و پیش‌بینی می‌شود که وی به زودی با «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر نیز دیدار و رایزنی کند.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند که حمیدتی در جریان سفر خود به دوحه، به درخواست خود مبنی بر میانجیگری و حمایت قطر بین سودان و اتیوپی و پویایی و کارآمدی روند گفت‌وگوی ملی سودانی و نیز تقویت روابط دوجانبه چشم امید دوخته است.

لازم به ذکر است که قطر حدود سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در پروژه‌های مختلف در سودان انجام داده است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋