🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

معرفی اسماعیل آباد زرند به عنوان الگوی توانمندسازی روستایی

دادستان عمومی وانقلاب زرند خواستار معرفی روستای اسماعیل آباد به عنوان روستای نمونه والگوی توانمندسازی مردم برای دیگر روستاها شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از کرمان حجت الاسلام اسماعیل بلوچ زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در بازدید از روستای اسماعیل آباد  طرح توانمندسازی روستا  را بسیار اثرگذار عنوان کرد و گفت: در ابتدای امسال و پس از اینکه این روستا بعنوان پایلوت استانی در حوزه‌ توانمندسازی روستا‌ها انتخاب شد بلافاصله با تشکیل تیمی از مدیران اجرایی شهرستان زرند، راه‌های تحقق اهداف این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: ابتدا اطلاعاتی پیرامون قابلیت‌های کلی روستا جمع آوری شد و با برگزاری جلساتی روی شاخص‌های این اطلاعات گردآوری شده و سپس بنا به این اطلاعات و نیاز سنجی که انجام شد روی سه بخش مهم گردشگری، ترویج کشاورزی متناسب با وضعیت کمبود آب و آموزش‌های مشاغل خانگی برنامه ریزی صورت گرفت.

دادستان زرند تصریح کرد: اگر چه ویروس کرونا باعث می شد در برخی مواقع از سرعت پروژه کاسته شود، اما سرانجام با همدلی که بین دستگاه‌های اجرایی متولی و دادستانی و دادگستری وجود داشت و همت ستودنی بخش خصوصی ما زودتر از پیش بینی‌ها این طرح به ثمر نشست.
حجت الاسلام بلوچ زاده در این بازدید و پس از استماع مشکلات و دغدغه‌های مردم و خصوصا بخش خصوصی گفت: برخی از این مشکلات میتواند با اقدامات جهادی در شهرستان رفع شود، اما گره بعضی مشکلات در رده‌های بالاتری از شهرستان و حتی فراتر از استان قرار دارد که باید پیگیری شود.

او با اشاره به اهداف تعیین شده در ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه از جمله؛ کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد و طلاق و کاهش مهاجرت روستاییان به شهر و جلوگیری از حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی بیان کرد: ما در راستای تحقق بخشیدن به اهداف طرح روی سه حوزه متمرکز شده ایم ،مدیریت یکپارچه و حفاظت از منابع آب و خاک ،حرفه آموزی به روستاییان و توسعه‌ گردشگری و صنایع دستی که می تواند به توانمند شدن روستا کمک کند.

دادستان زرند با اعلام اینکه این طرح هیچ ردیف اعتباری و تخصیص بودجه‌ای ندارد تصریح کرد: بنابراین از تمامی ادارات و ارگان‌های مجری میخواهم اولویت خود را بیشتر روی روستای پایلوت اختصاص دهند تا این طرح به نتیجه برسد.

حجه الاسلام بلوچ زاده تاکید کرد: وقتی در یک جامعه اشتغال و رونق تولید افزایش یابد میزان جرائم با کاهش محسوسی روبرو می‌شود و به همین نسبت تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی هم کمتر می‌شود و این موضوع میتواند تاثیرات عمیقی بر رشد اجتماعی محله‌ها بر جای بگذارد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋