🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مرکز اسناد کردستان از همدان بە سنندج منتقل خواهد شد

استاندار کردستان گفت:با استقرار و تجهیز کتابخانە مرکزی بخش اسناد مربوط بە استان کردستان از همدان بە سنندج منتقل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از سنندج  ،بهمن مرادنیا در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با بیان اینکه هم اکنون بخش اسناد مربوط به استان به دلیل نبود امکانات در همدان نگهداری می‌شود،گفت: با استقرار کتابخانه مرکزی که از نیاز‌های استان است بخش اسناد نیز به شهر سنندج و کتابخانه مرکزی منتقل می‌شود.

او توجه به امر کتاب و کتابخوانی و گسترش این کار فرهنگی را امری ضروری ارزیابی کرد و گفت: در اماکن عمومی و پارک و تفرجگاه‌های تازه تاسیس باید امکاناتی فراهم شود که مردم بتوانند در ایام فراغت به کتاب دسترسی داشته باشند.

مرادنیا کتابخوانی در کشور و استان را به نسبت بیشتر کشور‌ها در سطح پایین تری عنوان کرد و گفت: امکانات و زیرساخت‌های مرتبط با حوزه کتاب باید تقویت شود و شهرداری‌ها نیز باید طبق قانون درصد مشخص شده را برای کمک به کتابخانه‌های عمومی پرداخت کنند.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه نهاد کتابخانه‌ها در استان باید تلاش کند از ساختمان‌های بلااستفاده دیگر دستگاه‌ها در جهت احداث کتابخانه بویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار استفاده کند، افزود: اگر در هر شهری ساختمانی دولتی بلااستفاده وجود دارد و نهاد کتابخانه‌ها آن را قابل استفاده بداند می‌توان آن مکان را معرفی کند تا در شورای برنامه ریزی نسبت به واگذاری آن اقدام شود.

مرادنیا در پایان گفت: طبق قانون ابلاغی از طرف دولت فروش املاک مازاد ادارات و دستگاه‌ها بلامانع است و هر مقدار از املاک فروخته شود عینا همان رقم برای هزینه در پروژه‌های داخل استان اختصاص می‌یابد و لازم است مدیران به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋