🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مهلت یک ماهه بانک مرکزی به مهاجران افغان برای دریافت کدشهاب

صیدی از موافقت رییس کل بانک مرکزی با اعطای مهلت یک ماهه به دارندگان حساب‌های فاقد کد شهاب همچون مهاجران افغان خبر داد.

 به گزارش  گروه اقتصادی اخبار ، تعدادی از مهاجران خارجی به‌ویژه اتباع کشور افغانستان، از روز ششم بهمن‌ماه، از دسترسی به خدمات کارت‌های بانکی محروم شدند که  بی اطلاعی از این موضوع مشکلاتی برای آن ها به وجود آورد .

صبح امروز  حجت اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات توضیحاتی در این خصوص داد و تاکید کرد: دنبال حل مشکل مهاجران افغان هستیم.

مدیرعامل بانک صادرات همچنین از ارائه مهلت یک ماهه جدید به دارندگان حساب‌های فاقد شناسه هویتی خبر داد و اظهار داشت: در اقدامی ارفاقی و برای آخرین بار، ضمن فعال سازی موقت کارت‌های فاقد شناسه هویتی، از صاحبان این گونه حساب‌ها می‌خواهیم تا با احترام به قانون، حداکثر طی یک ماه آینده نسبت به تکمیل یا تصحیح اصلاعات حساب خود و اخذ کد شهاب اقدام کنند.

صیدی تصریح کرد: حل دائمی مشکل پس از اتمام مهلت یادشده، به همکاری و همراهی این گروه از صاحبان حساب در رفع نقص اطلاعات هویتی و اهتمام مهاجران محترم افغانستانی به اخذ کد فراگیر طی مدت مزبور بستگی داشته، با پایان این مهلت، ارائه هرگونه خدمات بانکی به حساب‌های موصوف متوقف خواهد شد.

 مدیر عامل بانک صادرات گفت: در ساعات گذشته کارت های بانکی شماری از صاحبان حساب فاقد کد شهاب ( شناسه هویت الکترونیکی) به موجب بخشنامه بانک مرکزی و در اجرای  قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی، آن هم  پس از  اطلاع رسانی های مکرر و  هشدارهای مداوم خبری و  رسانه ای مسدود شد.

وی افزود: هدف از این اقدام ، اجرای قوانین ناظر به  شفافیت در تراکنش های بانکی بود که   مستلزم صحت اطلاعات هویتی صاحبان حساب است؛ قاعده ای که نه فقط در ایران بلکه در اغلب کشورهای جهان و نه تنها نسبت به اتباع بیگانه بلکه نسبت به کلیه صاحبان حساب های بانکی به دلایل  مختلف از جمله پیشگیری از پولشویی رعایت می شود. 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋