🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

رشد پنج درصدی تولیدات صنایع دستی عشایر چهارمحال و بختیاری

عشایر چهارمحال و بختیاری امسال ۱۰ هزار و ۱۰۰ مترمربع صنایع دستی داری و ۱۱ هزار مورد صنایع دستی غیر داری تولید کردند که این میزان در مقایسه با پارسال رشد پنج درصدی را نشان می‌دهد.

صنایع دستی
به گزارش گروه استان های  اخبار  از شهرکرد ، یحیی حسین‌پور مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: امسال برای حمایت از تولید صنایع دستی عشایری بیش از پنج میلیارد ریال تسهیلات از طریق صندوق‌های خرد زنان عشایری پرداخت شده است.

او، قالی، گلیم، چوقا، وریس، سیاه چادر یا بوهون، انواع لباس‌های محلی، قالیچه، وریس، لچک، پشتی، عروسک و شیردنگ و موج را از جمله صنایع دستی تولیدی توسط عشایر استان عنوان کرد و اظهار داشت: عشایر استان امسال ۱۰ هزار و ۱۰۰ مترمربع صنایع دستی داری و ۱۱ هزار مورد صنایع دستی غیر داری تولید کردند که این میزان در مقایسه با پارسال رشد پنج درصدی را نشان می‌دهد.

حسین پور با اشاره به تشکیل هفت صندوق خرد زنان عشایری در شهرستان‌های استان و عضویت ۵۰۰ نفر در آن ها، افزود: این صندوق‌ها خدماتی مانند پرداخت تسهیلات و تامین نهاده‌های لازم برای تولید صنایع دستی را در اختیار اعضا قرار می‌دهند.

او به مشارکت حدود سه هزار و ۸۰۰ نفر از زنان عشایری در تولید صنایع دستی اشاره و تصریح کرد: نبود بازار مناسب، به روز نشدن تولیدات با توجه به مصارف سایر جوامع و عدم حمایت ارگان‌های متولی، تولیدکنندگان صنایع دستی عشایر را از نظر درآمدزایی در حداقل‌ها قرار داده است.

حسین‌پور با بیان اینکه هم‌اکنون بیشتر کالا‌های تولیدی توسط عشایر حالت خود مصرفی دارند، تاکید کرد: اگرچه فروش محدود صنایع دستی عشایری درآمد اندکی را برای تولیدکننده به همراه دارد، ولی بدون شک در صورت حمایت بیشتر می‌تواند به عنوان اشتغال جانبی باعث رونق اقتصادی خانوار‌های عشایری شود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋