🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

هجوم ملخ های صحرایی از اواخر بهمن به کشور سطح مبارزه به ۸۰۰ هزار هکتار می رسد

مدیر کل مبارزه با آفات سازمان‌حفظ نباتات گفت: طبق برآوردها از اواخر بهمن ملخ های صحرایی از شبه جزیره عربستان و شاخ آفریقا وارد کشور می‌شوند‌.

هجوم ملخ‌های صحرایی از اواخر بهمن به کشور/ سطح مبارزه به ۸۰۰ هزار هکتار می‌رسد

سعید معین مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی اخبار ، با اشاره به اینکه پیش بینی دقیق زمان ورود ملخ های صحرایی به کشور تاحدودی سخت است، اظهار کرد: بنابر برآورد سازمان فائو و شرایط آب و هوایی پیش بینی می شود که اواخر بهمن و اوایل اسفند ملخ های صحرایی از شبه جزیره عربستان و شاخ آفریقا وارد کشور شوند‌.

وی افزود: با ورود ملخ های صحرایی، استان های جنوبی کشور همچون خوزستان، بوشهر، جنوب فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان مورد حمله قرار خواهند گرفت.

معین ادامه داد: برآوردهای اولیه سازمان فائو حاکی از آن است که اواخر دی و اوایل بهمن با حمله ملخ های صحرایی، سطح مبارزه به یک‌میلیون هکتار برسد که با سرد شدن هوا در شبه جزیره عربستان و بارش برف در منطقه تبوک عربستان پیش بینی می شود که سطح مبارزه به ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار هکتار برسد.

این‌مقام‌مسئول درباره آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات به مبارزه علیه آفت ملخ های صحرایی بیان کرد: در اردیبهشت ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب، پرداخت و در میان استان ها توزیع شد، همچنین در مهر ماه ۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر در اختیار استان ها قرار گرفت. هم اکنون به دنبال ۲۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر هستیم که انتظار می رود با تصویب در هیئت دولت تا اواسط اسفند این پول بدست ما برسد تادر میان استان های درگیر آفت، سم و ادوات سم پاش را توزیع کنیم.

مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان‌حفظ نباتات در پایان تصریح کرد: با تلاش های مستمر به دنبال آن هستیم که همانند ۲ سال گذشته خسارت چندانی به کشت‌زارها و باغات وارد نشود و امیدواریم دولت و نمایندگان‌مجلس در این خصوص همراهی کنند تا الباقی اعتبارات برای کنترل مبارزه در بهار اختصاص یابد تا سموم مورد نیاز برای مقابله با آفات، تامین شود‌.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋