🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اولین گفت وگوی بلینکن با همتایان خارجی خود

وزیر خارجه جدید آمریکا با همتایان خود از ۴ کشور مختلف به صورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش   گروه بین الملل اخبار به نقل از پایگاه خبری هیل، آنتونی بلینکن در اولین گام پس از تایید به عنوان وزیر خارجه آمریکا با همتایان کانادایی، ژاپنی، کره‌ای و مکزیکی خود گفتگو کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد بلینکن با مارک گارنو، همتای کانادایی خود درباره همکاری‌های نزدیک میان واشنگتن و اوتاوا و طیف گسترده‌ای از مسائل دو جانبه و بین المللی رایزنی کرد. احیای مجدد اقتصاد و تقویت مشارکت گسترده آمریکای شمالی برای مقابله با چالش‌های مشترک از جمله مباحث مطرح در این گفت و گو بود.

در گفت و گوی تلفنی بلینکن و همتای کره جنوبی وی نیز بر اهمیت اتحاد دو کشور برای مقابله با چالش‌های پیش رو تاکید شد. وزیر خارجه آمریکا همچنین اهمیت همکاری سه جانبه میان آمریکا، ژاپن و کره جنوبی را یادآور شد و بر تعهد بایدن برای تقویت اتحاد‌های ایالات متحده تأکید کرد.

وزارت امور خارجه همچنین اعلام کرد بلینکن و توشیمیتسو موتگی، وزیر امور خارجه ژاپن در گفت وگوی خود تاکید کردند اتحاد آمریکا و ژاپن سنگ بنای صلح، امنیت و رفاه برای یک منطقه آزاد درمنطقه هندواقیانوسیه و در سراسر جهان است.

بلینکن و مارسلو ابرارد، وزیر خارجه مکزیک نیز بر علاقه مشترک دو طرف در زمینه امنیت و ادغام اقتصادی و همچنین تمرکز بر رویکرد منظم و انسانی در مهاجرت تأکید کردند.

وزیر خارجه جدید آمریکا در اولین گام به سمت گفتگو با کشور‌هایی رفت که در موضوعات مختلف از تعرفه تجاری تا دیوار مرزی و هزینه استقرار نظامیان آمریکا در کشور خود با دونالد ترامپ دچار دردسر شده بودند.

شایان ذکر است، سنای آمریکا با ۷۸ رأی موافق در مقابل ۲۲ رأی مخالف، آنتونی بلینکن را به سمت وزارت خارجه آمریکا برگزید. بر این اساس، آنتونی بلینکن، هفتاد و یکمین وزیر خارجه آمریکا شد.

بلینکن در محافل سیاسی آمریکا به عنوان فردی که طرفدار اروپاست، شناخته می‌شود. او سال ۲۰۱۶ گفت «به عبارت ساده‌تر، وقتی که ما دوست، شریک و متحد داشته باشیم دنیا امن‌تر است.» او معتقد است اروپا «شریک حیاتی» آمریکا است و از طرح دولت ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکا از آلمان به شدت انتقاد کرده است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋