🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

افتتاح نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی بانوان معتاد در البرز

نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد بانوان البرز همزمان با ۲۳ مرکز در کشور به صورت ویدئو کنفرانسی در خرمدشت البرز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های اخبار از البرز ،حیدری ، مدیر کل بهزیستی االبرز گفت: آئین افتتاح نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد بانوان استان همزمان با ۲۳ مرکز در کشور با حضور وزیر رفاه، رئیس بهزیستی کشور و مسولین استانی به صورت ویدئو کنفرانسی در خرمدشت البرز  به بهره برداری رسید.

 مدیر کل بهزیستی البرز در آئین بهره برداری از این مرکز به تلاش بهزیستی در کمک به درمان معتادان و بازگردانی آنان زندگی بدون اعتیاد در این مرکز اشاره کرد وافزود: مرکز جامعه مهربانو در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع در سه طبقه با اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال با کمک بخش خصوصی و دولتی احداث و تجهیز شده است سعی در خدمت رسانی به بانوان معتاد است.

حیدری همچنین به ظرفیت پذیرش این مرکز اشاره کرد و گفت: استعداد این‌مرکز پذیرش و خدمت رسانی به ۹۰ نفر به شکل ثابت و ۳۰۰ نفر به شکل سرپایی است  و چرخه درمان در این مرکز زیرنظر پزشک، روانشناس و مددکار با روش پرهیز مدار بدون مصرف دارو تکمیل خواهد شد.

او در رابطه با دوران پس از درمان بیماران پذیرش شده نیز افزود: این افراد پس از بهبودی رها نخواهند شد و بعد از سم زدایی درمان روانی اجتماعی و بازپروری آنان آغاز خواهد شد و در طول این یک سال ۵۲ جلسه آموزشی برای فرد و خانواده وی برگزار می‌شود و این روند حمایت از بیماران بهبود یافته تا چندین سال و تا زمان رهایی کامل از بند اعتیاد با ارتباط مددکاران اجتماعی با فرد و خانواده وی ادامه خواهد داشت.

حیدری  گفت:به منظور ایجاد زمینه فعالیت‌های اجتماعی و شغلی کارگاه عروسک سازی و چرم دوزی در این محل در نظر گرفته شده است و می‌تواند تعداد ده نفر را در این‌زمینه فعال و مشغول به کار کند.

مریم اسماعیلی فرد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز  در اهمیت افتتاح این مراکز گفت: مرکز جامع مهربانو با توجه به این که کلیه مراحل ترک اعتیاد و بازگشت افراد معتاد به جامعه را می‌تواند فراهم کند از اهمیت بالایی برخوردار است و به خصوص در خصنوص بانوان این اهمیت روزافزون خواهد بود چرا که ممکن است بخشی از بانوان معتاد برای بازگشت به آغوش خانواده مشکلاتی داشته باشند که امید است افتتاح این مرکز که ویژه بانوان است ثمرات خوبی را در زمینه کاهش آمار معتادان و بازگشت آنان به جامعه را در پیش داشته باشد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋