🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بومی سازی بیش از ۲۲ هزار قلم کالای صنعت حفاری در روز های تحریم

مهدی عرشیان مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های اخبار از اهواز ، گفت: در نتیجه هم افزایی و همکاری مستمر با سازندگان و صنعتگران ایرانی، مجموع قطعات بومی سازی شده کاربردی در صنعت حفاری با احتساب تکثیر منابع، از ۲۲ هزار و ۶۵۰ قلم فراتر رفت.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از ساخت و بومی سازی بیش از ۲۲ هزار قلم کالای کاربردی صنعت حفاری علیرغم وجود تحریم‌ها خبر داد.

او با اشاره به شتاب بخشی در فرآیند ساخت داخل در سال جهش تولید، افزود: میزان صرفه جویی ساخت داخل نسبت به خرید اقلام و تجهیزات از خارج ۶۵ درصد برآورد شده است.

عرشیان با بیان اینکه نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای تعامل سازنده و نشست‌های کاری میان شرکت‌های نفتی و سازندگان، شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی و پژوهشی است، اظهار داشت: شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون با ۱۲۸ شرکت سازنده معتبر قطعات و تجهیزات صنعت نفت و حفاری در ارتباط و همکاری موثر دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: برنامه‌های شرکت ملی حفاری ایران همسو با سیاست‌های دولت و وزارت نفت بر استفاده حداکثری از کالا و تجهیزات ساخت داخل و حمایت از تولید کنندگان داخلی استوار است و سال‌های اخیر با تلاش به منظور تامین نیاز‌ها و با هدف همکاری، همیاری و حمایت از سازندگان قطعات و تجهیزات، گام‌های موثری برداشته است.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران بیان کرد: با توجه به تکنولوژی محور بودن صنعت حفاری و تجهیزات خارجی موجود در این صنعت، برای ساخت داخل قطعات و تجهیزات برنامه ریزی و همکاری مستمر با سازندگان کالا‌های صنعت نفت داشته و داریم.

عرشیان گفت: بر این اساس تا دی ماه امسال تعداد ۶ هزار و ۹۶۷ قلم قطعات اختصاصی مربوط به ۶۱۳ تجهیز حفاری در کشور بومی سازی شده و تعداد ۴۱ تجهیز به طور کامل ساخت داخل شده، این در حالی است که اقدامات لازم در خصوص ساخت بعضی از اقلام و تجهیزات مهم و اساسی صنعت حفاری نیز از طریق استفاده از راهکار‌ها و ساز و کار‌های موجود جهت شرکت‌های دانش بنیان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال پیگیری است.

او ساخت شافت اصلی تاپ درایو، فیلتر‌های انواع موتورها، پکینگ المنت ۲۰ اینچ، پکیج لاینر‌های پمپ سیال، انواع سنسور‌های نمودارگیری، فورانگیر دورانی و ساخت بخش‌هایی از تجهیزات کنترل فوران چاه را از مهم‌ترین تجهیزات داخلی در دست ساخت در زمان حاضر برشمرد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋