🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

انعقاد تفاهم نامه ساخت تجهیزات تصفیه خانه های فاضلاب کشور در قم

تفاهم‌نامه ساخت تجهیزات تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور در قم به امضا رسید تا برای نخستین بار این تجهیزات در داخل به تولید برسد.

انعقاد تفاهم‌نامه ساخت تجهیزات تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور در قم

به گزارش گروه استان های  اخبار  ازقم ، به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان قم، علی جان صادق پور،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، در جلسه امضا و مبادله تفاهم‌نامه همکاری برای ساخت تجهیزات الکترومکانیکال تصفیه‌خانه‌های فاضلاب که با حضور رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران، معاون استاندار قم و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد،رویکرد مدیریتی شرکت آب و فاضلاب استان را بر مبنای افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از امکانات دانست و گفت: طراحی و ساخت دستگاه‌های آشغال‌گیر در خط لجن و آشغال‌گیر مکانیکی ریزدانه ۳ میلی‌متری از جمله این پروژه‌ها است.

او افزود:افزایش رادمان تصفیه فاضلاب و جلوگیری از استهلاک تجهیزات از جمله مزایای این دستگاه‌ها است که  برای نخستین بار در کشور با همکاری کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان و یک شرکت دانش‌بنیان طراحی و ساخته شد و مراحل آزمایشی خود را با موفقیت سپری کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در ادامه با اشاره به طراحی و ساخت اسکروپمپ فاضلابی با استفاده از دانش بومی عنوان کرد: این دستگاه نیز تا پیش از این از کشور‌های اروپایی وارد می‌شد، اما با بومی‌سازی دانش ساخت آن و بهره‌برداری موفق از آن، سالانه از خروج مقادیر زیادی ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

صادق پور تصریح کرد: اسکروپمپ فاضلاب نیز با همکاری متخصصین شرکت آب و فاضلاب و شرکت دانش‌بنیان نورمندی طراحی و ساخته شد و بهتر از نمونه خارجی آن در حال فعالیت است.

 

مصرف هشداردهنده آب در قم

فاطمه پهلوانی،رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در این جلسه با اشاره سختی‌های تأمین آب به ویژه در استان قم گفت: بهره‌وری آب زیرمجموعه بهره‌وری انرژی و همپایه بهره‌وری سبز است ، یعنی در حالی که ما می‌خواهیم آب سالم، کافی و دارای کیفیت را برای همه بخش‌ها تأمین کنیم باید به سایر شاخص‌های زیست محیطی آب نیز توجه داشته باشیم.

او با بیان این که بهره‌وری آب باید در سه بخش تأمین، مصرف و بازیافت محقق شود، اظهار کرد: این موارد با شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و فنی و تکنیکال قابلیت تبیین دارد.

پهلوانی با تأکید بر این که شرکت آب و فاضلاب استان باید محور تدوین برنامه بهره‌وری آب باشد، گفت: استاندارد جهانی مصرف سرانه خانگی آب به ازای هر نفر، ۸۰ لیتر است که این شاخص در کشور ۱۵۰ و در استان قم به ۱۶۰ لیتر می‌رسد.

رئیس سازمان بهره‌وری ایران، این میزان مصرف آب را برای اقلیمی مثل شهر قم هشداردهنده دانست و گفت: با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به این عرصه می‌توان ضمن تأمین آب مورد نیاز شهروندان، از تخریب محیط زیست نیز جلوگیری کنیم.

او در پایان بر ضرورت پیوست بهره‌وری در طرح‌های و برنامه‌ها تأکید کرد و افزود: پروژه‌های آب و فاضلاب استان قم در جهت بهره‌وری، شاخص و ارزشمند  است.

در پایان این مراسم با حضور رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران، معاون استاندار قم و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم، تفاهم‌نامه طراحی و ساخت تجهیزات الکترومکانیکال تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بین شرکت آب و فاضلاب استان قم و شرکت دانش‌بنیان نورمندی منعقد شد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋