🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اعتبار بازسازی خانه های آسیب دیده در سیل بوشهر هفته آینده ابلاغ می شود

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور گفت: ۱۲۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی برای بازسازی خانه‌های خسارت دیده در سیل استان بوشهر تا هفته آینده ابلاغ می‌شود.

به گزارش گروه استان های  اخبار  از بوشهر ، مجید جودی مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور در بازدید از مناطق آسیب دیده از سیلاب ۱۶ آذر در استان بوشهر بیان کرد: ۱۵۵ هزار واحد آسیب دیده از سیلاب پارسال در ۲۱ استان کشور با هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض تکمیل و تحویل شد.

او ادامه داد: از این تعداد واحد مسکونی ۶۵ هزار واحد مسکونی باید  ساخته، و ۹۰ هزار واحد مسکونی نیز باید تعمیر می‌شدند که همگی آن‌ها تکمیل و تحویل شده است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور عنوان کرد: در سیلاب ۱۶ آذر امسال، ۶۵۰ واحد مسکونی در شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم تخریب شدند و به ۷۹۰ واحد مسکونی نیز خسارت وارد شد.

جودی گفت: برای کمک رسانی به خسارت دیدگان ناشی از سیل ۱۲۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی کم بهره برای واحد‌های مسکونی آسیب دیده از سیل استان بوشهر در هیات دولت تصویب و تا هفته آینده ابلاغ می‌شود.

او ادامه داد: از این میزان ۵۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای و ۷۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور گفت: افزون بر این، ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود چهار و پنج درصد نیز برای بازسازی و تعمیر واحد‌های مسکونی خسارت دیده از سیل استان بوشهر پرداخت می‌شود.

جودی افزود: براساس مصوبه هیات دولت هزینه بازسازی هر واحد مسکونی در اعتبارات مصوب ۱۷۵ میلیون تومان و هزینه تعمیر هر واحد نیز ۴۵ میلیون تومان تعیین شده است.

او بیان کرد: ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی و تعمیر ۴۹۰ واحد مسکونی در استان بوشهر با همکاری مردم آغاز شده است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می‌شود هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی خسارتی و احداثی استان تا قبل از فصل تابستان سال آینده تکمیل و تحویل شود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋