🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

سرنوشت مبهم محل تمرینات «آقا تختی» خبری از ضرب و زنگ در قدیمی ترین باشگاه تهران نیست

باشگاه ورزشی پولاد، محل تمرینات جهان پهلوان تختی سرنوشت مبهمی دارد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی اخبار ، جهان پهلوان تختی ورزش را با کشتی باستانی آغاز و در سن ۲۰ سالگی به عضویت باشگاه پولاد که تأسیس آن به سال ۱۳۰۰ برمی‌گردد، درآمد. در واقع مسیر قهرمانی و شناخت راه و رسم پهلوانی آقا تختی از باشگاه ورزشی پولاد شروع شد.

سرنوشت مبهم محل تمرینات «آقا تختی»/ خبری از ضرب و زنگ در قدیمی‌ترین باشگاه تهران نیست!

بیش از ۴۰ سال است حسین رضی زاده مالک باشگاه پولاد از دنیا رفته و هم اکنون این باشگاه توسط پسر مرحوم رضی زاده اداره می‌شود.

آقا تختی در خاطرات خود می‌نویسد: «رضی خان آدم خوبی بود، اگر کسی را نشان می‌کرد و می‌دید که استعداد کشتی دارد، دست از سرش بر نمی‌داشت. در گرمای تابستان لخت می‌شدیم و هر روز از ساعت دو بعدازظهر تا چندین ساعت کشتی می‌گرفتیم، از دوش آب گرم و حمام خبری نبود. کشتی گیران برای وزن کم کردن، به خزینه می‌رفتند تشک‌های کشتی را با پنبه پر می‌کردند، اما خاک و خاشاک آن، بیش از پنبه بود.»

ساختمان باشگاه ورزشی پولاد، سال‌ها زورخانه بود که پس از آن به باشگاه ورزشی تغییر کاربری پیدا کرد. بعد از آن هم دیگر نه خبری از تشک کشتی بود و نه زنگِ مرشد و میل و کباده، گوش تا گوشِ سالن با تصمیم وراث مرحوم رضی زاده میز‌های بیلیارد چیده شده بود.

سرنوشت مبهم محل تمرینات «آقا تختی»/ خبری از ضرب و زنگ در قدیمی‌ترین باشگاه تهران نیست!

شورای اسلامی شهر تهران، در مصوبه بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری تهران، مبلغی را برای تملک زورخانه پولاد اختصاص داد، اما به دلایل مختلف از جمله مخالفت مالک، شهرداری موفق به خرید آن نشد تا اینکه نخستین باشگاه ورزشی تهران با قدمتی حدود یک قرن همچنان حال ناخوش و سرنوشت مبهمی داشته باشد و گویا اراده‌ای هم برای تعیین و تکلیف ساختمان این باشگاه که کل تیم کشتی آزاد ایران در المپیک ملبورن از تشک‌های آن برخاست وجود ندارد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋