🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ماجرای اذان ناتمام بلال حبشی برای حضرت زهرا (س) چه بوده است؟

حجت‌الاسلام بهشتی، از شخصیت شجاع و حق پرست بلال حبشی و ماجرای اذان ناتمام وی برای حضرت زهرا (س) گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی اخبار ، حجت‌الاسلام بهشتی درباره شخصیت بلال حبشی، موذن پیامبر اسلام (ص) گفت: بلال حبشی از شخصیت‌هایی بود که پیامبر (ص) او را بسیار دوست داشت. موذن رسول اکرم (ص) شکنجه‌های زیادی در راه توحید کشید. نوشته اند که پس از رحلت پیامبر اکرم (ص)، بلال دیگر اذان نگفت. هر چه به او اصرار کردند که اذان بگوید او می‌گفت که دیگر اذان نمی‌گوید. دلیلش این بود که مسیری که پیامبر (ص) طراحی کرده به انحراف کشیده شده است.

وی در خصوص دلیل اذان نگفتن بلال حبشی بیان کرد: مردم سوال می‌کردند که دلیل اذان نگفتن او چه چیزی است؟! نوشته اند که به دلیل همین اذان نگفتن وی را به شام تبعید کرده اند.

این کارشناس دینی درباره ماجرای خواب دیدن بلال حبشی اظهار کرد: بلال حبشی در شهر شام خواب پیامبر (ص) را دید که ایشان به وی گفتند "چرا به زیارت ما نمی‌آیی؟ " بلال از خواب بیدار شد و با حالت پریشان وسایل خود را از شام جمع کرد و به مدینه آمد. به خانه حضرت زهرا (س) رفت. حضرت زهرا (س) از دیدن بلال حبشی بسیار خوشحال شد. حضرت فاطمه زهرا (س) به وی فرمودند «دوست دارم یک بار دیگر صدای اذان گفتن تو را بشنوم، بیا با اذان گفتنت حال و هوای روزگار رسول خدا (ص) را تجدید کن.»

حجت‌الاسلام بهشتی ادامه داد: این امر برای بلال بسیار سخت بود. وی به دستور فاطمه (س) به بام رفت و با گلوی بغض گرفته شروع به اذان گفتن کرد. حضرت زهرا (س) دستور به گستردن بستر بلال در حیاط کرد. همین که بلال جملات اذان را تکرار می‌کرد، مردم مدینه اشک ریزان کار‌های خود را تعطیل کردند و به یکدیگر می‌گفتند پیامبر اسلام (ص) زنده شده است. نوشته اند شبیه این حادثه که مردم به مسجد النبی هجوم بیاورند دیگر تکرار نشد.

وی درباره اذان ناتمام بلال گفت: وقتی بلال حبشی به جمله سوم اذان یعنی «اشهد ان محمد رسول الله» رسید، به او گفتند، بلال! بس کن که حضرت فاطمه (س) بیهوش شد. وی در حالی که اشک می‌ریخت از بام به پایین آمد. سپس حضرت صدیقه طاهره (س) را به هوش آوردند. حضرت زهرا (س) فرمودند: «بقیه جملات اذان را بگو». بلال به او گفت: دختر حضرت پیامبر (ص)! اجازه دهید اذان ناتمام موذن رسول خدا (ص) تا همین جا کافی باشد.

حجت‌الاسلام بهشتی درباره علاقه وافر حضرت زهرا (س) به نیایش و اذان بیان کرد: این‌ها نشان دهنده این است که چه قدر فاطمه زهرا (س) به اذان، نماز و نیایش عشق می‌ورزد. حضرت زهرا (س) از پیامبر اکرم (ص) اجازه می‌خواست که حسن و حسین اذان بگویند. بلال شکنجه شده توحید، یک اذان ناتمام به امر فاطمه زهرا (س) گفت. همه مردم فهمیدند که تعلق خاطر بلال حبشی به خانه امیر المومنان (ع) و فاطمه زهرا (س) و به اینکه وصی حق پیامبر (ص) را چه کسی می‌داند، چه قدر است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋