🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

نیاز مبرم نفتی ها به گسترش فعالیت اقماری در بحبوحه کرونا

کارکنان مناطق مختلف عملیاتی وزارت نفت، از گسترش بیماری کرونا در سایه آلودگی شدید و همیشگی این مناطق نگران هستند.

کارکنان منطقه عسلویه شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی، در معرض هجوم کرونا

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی اخبار ، عسلویه، ماهشهر، مارون، آغاجاری و امثال این مناطق نفتی، همواره یادآور مشعل‌ها و آتش روی آن هاست؛ آتشی که دود غلیظش بیش از همه، به ریه کارکنان این مناطق فرو می‌رود.

این آلودگی ها، نگرانی همیشگی کارکنان مذکور است و شاید دیگر به آن عادت کرده باشند، اما با شیوع بیماری کرونا، نگرانی کارکنان این مناطق نفتی درباره ابتلا به بیماری‌های مختلف ریوی، دوچندان شده است. آن‌ها معتقدند که فعالیت اقماری این مناطق آلوده، باید تا زمان پایان همه گیری کووید-۱۹ افزایش پیدا کند.

یکی از کارکنان منطقه عسلویه فعال در شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی، درباره شرایط بد کارکنان این مجموعه پس از شیوع بیماری کرونا به خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی اخبار، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تاکید مداوم مسئولان وزارت بهداشت بر رعایت نکات بهداشتی، متاسفانه مدیران این شرکت در واحد بهره برداری بخش عسلویه، حاضر نیستند که مثل سایر شرکت‌های وابسته به وزارت نفت، دو هفته کار و دو هفته استراحت برای کارکنان در نظر بگیرند.

او در ادامه بیان کرد: هیچ گونه نظارتی در این شرکت انجام نمی‌شود؛ در حدی که یکی از کارمندان رسمی مجموعه، تقاضای مرخصی یک ساله داده و گفته که علت اصلی این مسئله عدم رسیدگی به مشکلات است. این کارمند رسمی، بیماری آسم شدیدی دارد، اما حاضر نیستند شغلش را از واحد بهره برداری به محل دیگری تغییر بدهند.

این نیروی فعال در شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی افزود: می‌گویند که نیرو نداریم و حاضر نیستند که برای جذب نیروی جدید خرج کنند؛ در صورتی که آن جا شدیداً آلوده است و کارکنان این منطقه به شدت نیاز به این دارند که مانند سایر نیروها، دو هفته کار و دو هفته استراحت داشته باشند.

او اظهار کرد: ما تقاضا داریم که این مسئله را رسانه‌ای کنید، چون عرف منطقه عسلویه اصولا این است که کارکنان دو هفته کار و دو هفته استراحت هستند، اما در شرکت ما، این مسئله رعایت نمی‌شود؛ این‌ها آن قدر درگیر رفاه زندگی خودشان هستند که نگاهی به پرسنل نمی‌کنند.

این کارمند منطقه عسلویه شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی گفت: کارکنان واحد بهره برداری اینجا که همه رسمی هستند می‌گویند که داریم از شدت آلودگی خفه می‌شویم. تمامی مواد صنایع پتروشیمی از این شرکت صادر می‌شود و پرسنل نیز با تمامی این مواد سر و کار دارند، اما مدیران این منطقه شنبه عصر می‌آیند و چهارشنبه اول صبح از شرکت خارج می‌شوند یعنی فقط و فقط از یکشنبه تا سه شنبه کار می‌کنند؛ همین مدیران اصلا توجهی به خانواده‌های پرسنل رسمی واحد بهره برداری ندارند.

فعالیت اقماری در وزارت نفت به معنای این است که کارکنان نیمی از یک ماه کاری را به صورت شبانه روزی در محل کار حضور دارند و نیمی دیگر از آن را خارج از محل کار صرف می‌کنند؛ این نوع از فعالیت به دلیل سختی بالای کار این کارکنان و آلودگی مناطق عملیاتی در نظر گرفته شده، اما گویا مدیران منطقه عسلویه شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی که این کارمند از آن‌ها شاکی است و همینطور مدیران برخی دیگر از شرکت‌های نفتی، تمایلی به اجرای این گونه طرح‌ها ندارند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋