🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

تولید سالانه ۸۰۰ متر مربع فرش دستباف در شهربابک

رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهربابک گفت: سه هزار عضو شرکت تعاونی فرش شهربابک سالانه ۸۰۰ متر مربع فرش دستباف تولید می کنند.

علیرضا اسدی ،رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهربابک، در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های  اخبار  از کرمان ،گفت: شرکت تعاونی فرش دستباف شهرستان شهربابک در سال ۶۸ تاسیس شده است که تعداد اولیه اعضای این شرکت ۱۰۸ نفر و تعداد فعلی اعضای دارای پرونده بالغ بر سه هزار نفر است.

او افزود: تعداد بافنده فعال در سطح شهرستان دو هزار و ۵۰۰ نفر است که عمدتا در گروه های تولید فرش، گلیم فرش، تابلو فرش و گلیم فعال هستند.

اسدی تعداد بافنده فعال شرکت تعاونی فرش دستباف شهربابک را ۳۰۰ نفر و تعداد دار فعال را ۲۰۰ دار برشمرد و تصریح کرد: سالانه ۸۰۰ متر مربع فرش دستباف در این شرکت تولید می‌شود.

او با اشاره به اینکه تعداد افراد بیمه شده در صندوق بیمه روستائیان و عشایر ۱۰۰ نفر است، عنوان کرد: افراد بیمه شده صندوق تامین اجتماعی در سال۸۵_۸۶ بالغ بر هزار و ۲۰۰ نفر و تعداد افراد بیمه شده صندوق تامین اجتماعی در حال حاضر ۸۰۰ نفر هستند.

اسدی افزود: در فراخوان جدیدی که برای افرادی که بنا به هر دلیلی در صندوق‌های بیمه‌ای عضو نبودند انجام شد، ۱۸۰ نفر در صندوق بیمه روستائیان و عشایر ثبت نام کردند و مشخصات آنان توسط اداره صمت به استان و وزارتخانه برای برقراری بیمه آن‌ها ارسال شد.

او گفت: تولید کنندگان فرش دستباف (شرکت تعاونی و سایر تولید کنندگان) در شهرستان شهربابک ۳ مورد است.

رئیس اداره صمت شهربابک تصریح کرد: بیمه قالیبافان و نداشتن برنامه ریزی برای بیمه تکمیلی آنان، نقدینگی تولیدکنندگان فرش دستباف و نداشتن سرمایه کافی بافندگان فرش دستباف برای خرید مواد اولیه از جمله مشکلات فرش دستباف در شهربابک است.

او عمده مشکل این صنعت را نداشتن حلقه تکمیلی فرایند تولید با عرضه فرش دست باف عنوان کرد و گفت: وجود نداشتن کارگاه متمرکز بافت فرش، پرداخت نشدن یارانه تولید به تولیدکنندگان فرش دستباف و نداشتن تبلیغات و حمایت نکردن دولت از صنعت فرش دستباف نیز از دیگر مشکلات این صنعت در شهربابک است.

اسدی تصریح کرد: در سال‌های گذشته وام‌های خرد با بهره کم از اداره کار به اداره صمت اختصاص داده شده و به تعداد معدودی از بافندگان که ثبت نام کرده بودند پرداخت می‌شد، ولی متاسفانه به دلیل نبود اعتبار در سال ۹۹ هیچگونه تسهیلاتی در این زمینه پرداخت نشده است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋