🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بیماران سرپایی کرونا در گناوه رو به افزایش است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: در مدت چهار هفته تعداد نمونه‌های مثبت ۱۲ درصد افزایش یافته که نشان دهنده انتشار سریع بیماری در بین افراد است.

به گزارش گروه استان های  اخبار  از بوشهر ، عصمت حیدری سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه بیان کرد: در هفته سوم آذر ۱۴ درصد از نمونه‌های گرفته‌شده مثبت بودند در حالی‌ که در چهار هفته بعد یعنی در هفته سوم دی، حدود ۲۶ درصد نمونه‌های گرفته‌شده مثبت شده است و این نشانگر انتشار سریع بیماری کرونا در بین افراد است.

او افزود: از ابتدای شروع بیماری کووید ۱۹ (اسفند ۹۸) تاکنون شبکه بهداشت و درمان گناوه دو هزار و ۸۰۴ نمونه تشخیص بیماری کووید ۱۹ (PCR) از افراد مشکوک گرفته که هزار و ۴۱۸ مورد از تست‌ها مثبت شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه با بیان اینکه  تاکنون ۹۵ بیمار بر اثر این بیماری در شهرستان فوت شده‌اند، ادامه داد: بررسی‌ها حاکی از آن است که در هفته‌های اخیر درصد بیشتری از نمونه‌های گرفته‌شده مثبت می‌شوند.

حیدری گفت: افزایش موارد مثبت می‌تواند دلایل متعددی از قبیل تجمع در فضا‌های سربسته و بدون تهویه مناسب به دلیل سردی هوا، عادی انگاری مردم، حضور در مراسم عروسی در تالارها، برگزاری مراسم‌ مذهبی در فضای بسته داشته باشد.

دورهمی در فضای بسته خطر بزرگی برای انتشار کرونا

او عنوان کرد: با سرد شدن هوا تجمعات و دورهمی‎ها در فضای بسته صورت می‌گیرد که می‌تواند خطر بزرگی برای انتشار بیماری با توجه به تعداد بالای موارد مثبت (ناقل بدون علامت) در جامعه باشد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: در ۱۴ و ۱۵ آذر موارد بستری به صفر رسیده بود، اما در پی افزایش موارد مثبت بیماری در هفته‌های اخیر، موارد بستری در بیمارستان نیز افزایش‌ یافته است.

حیدری از همه سازمان‌های مرتبط خواست ضمن همکاری با شبکه بهداشت و درمان از تجمع مردم در فضا‌های بسته و دورهمی‌ها، حضور در کافه‌ها، باشگاه‌ها، حضور در هر گونه مراسم عزا و عروسی با جمعیت زیاد جلوگیری کنند و مردم را به تغییر شیوه زندگی خود با رعایت دائمی شیوه‌نامه‌های بهداشتی تشویق کنند.

او، توصیه کرد: مراسم در فضای باز و با افراد محدود برگزار شود و اگر مراسم در فضای بسته برگزار می‌شود استفاده از ماسک و دستکش، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب هوا رعایت شود، و زمان برگزاری مراسم تا جایی که ممکن است کوتاه باشد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋