🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

عوارض پلاسکو ۴۵ میلیارد تومان است هزاران ساختمان پر خطر همانند پلاسکو در تهران وجود دارد

گلپایگانی گفت: شورای تامین ابتدا اعلام کرد که شهرداری عوارض نمی‌گیرد، اما به دلیل مغایرت با قانون و عوارض محل محاسبه و حدود ۴۵ میلیارد تومان طبق نرخ سال ۹۹ عوارض محاسبه شد.

نیروگاه
به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی  گروه اقتصادی اخبار ،  امروز با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، معاون معماری و شهرسازی‌شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری، پروانه ساختمان پلاسکو صادر شد.

عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرداری تهران در بازدید از پروژه پلاسکو با بیان اینکه پروژه پلاسکو به عنوان یک کار در تراز اول مهندسی در کشور محسوب می‌شود، گفت: این پروژه در حال تکمیل و اتمام است فهم و شعور مهندسی در این کار باید صورت بگیرد و تداوم داشته باشد.

معاون شهرداری با بیان اینکه شهروندان تهرانی خاطره تلخی که ۴ سال پیش از پلاسکو داشتند باید از بین برود، افزود: اجرای این پروژه به عنوان یک محضر و آغاز یک تحول در ساخت و ساز مهندسی تلقی می‌شود.

او ادامه داد: یک وظایفی بر عهده شهرداری بوده و صدور پروانه مهم‌ترین کار ساختمانی بوده که از منظر مهندسی حقوقی مالکیتی و مالی ۴ رکن اساسی دارد و با توجه به این موضوع این پروژه یک روز هم با با توقف مواجه نشد.

گلپایگانی با بیان اینکه برای این پروژه ۲ مسابقه طراحی برگزار شد، افزود: یک بار مرحله بر مبنای ۶طبقه و یک مرحله هم برای ۱۵ طبقه بر روی زمین برگزار شد و شرکت کنندگان طرح اولیه را ارائه کردند و یکی از بهترین طرح‌ها برای این پروژه انتخاب شد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: از ابتدا و پس از تکمیل نقشه‌های سازه اجازه عملیات را زیر نظر ناظر و نظام مهندسی را دادیم و در سال اول اجازه ایمن سازی گود تا تراز طبقه همکف در شورای تامین داده شد.

گلپایگانی افزود: بعد از کامل شدن نقشه اجازه انجام کار داده شد و در دو سال گذشته فرآیند پیچیده‌ای برای محاسبه حقوق مکتسبه انجام شد. ۳۵۰ پرونده در پلاسکو باید رسیدگی و حقوق افراد لحاظ می‌شد.

معاون شهرداری تهران با بیان اینکه ۳۵۰ پرونده حقوقی و قانونی در این پروژه باید لحاظ می‌شد، گفت: تعامل خوبی بین شهرداری و بنیاد مستضعفان صورت گرفت و در بخش پرداخت عوارض هم مساعدت بسیار خوبی صورت گرفت. به طوری که در این پروژه ۴۵ میلیارد تومان عوارض برای سال ۹۹ در نظر گرفته شده بود و با توجه به آنکه پیش از این شهرداری دو پارک از جمله وثوق الدوله و عبقری را از بنیاد مستضعفان دریافت کرده بود تهاتر شد.

او درباره عوارض پلاسکو گفت: تعامل خوبی بین شهرداری و بنیاد رخ داد. شورای تامین ابتدا اعلام کرد که شهرداری عوارض نمی‌گیرد، اما به دلیل مغایرت با قانون و عوارض محل محاسبه و حدود ۴۵ میلیارد تومان طبق نرخ سال ۹۹ عوارض محاسبه شد. از آنجایی که باغ وثوق الدوله و عبقری با نرخ سال ۹۷ محاسبه و مابقی به صورت نقدی توسط بنیاد پرداخت شد.

گلپایگانی گفت: استاندارد‌های مهندسی، سازه و استاندارد‌های مورد نظر آتش نشانی به دقت بررسی شد و این مکان در تراز مهندسین اول کشور است.

او اضافه کرد: بخشی از این محل تبدیل به گالری برای پاسداشت شهدای آتش نشان می‌شود.

معاون شهردار گفت: تعداد ساختمان‌هایی که مانند پلاسکو آسیب پذیر هستند کم نیست و بیش از هزار ساختمان در تهران با خطر جدی مواجه هستند و ساختمان‌های دولتی داریم که نیاز به مقاوم سازی دارند

گلپایگانی در پایان گفت: از ساکنان درخواست دارم با کمک شهرداری‌های مناطق نسبت به مقاوم سازی اقدام کنند تا شاهد حادثه دیگری، چون پلاسکو نباشیم.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋