🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

انسان باید آنچه را که خداوند حجت قرار داده معیار خود قرار دهد

آیت‌الله مصطفی محامی گفت: انسان‌ باید آنچه را که خداوند حجت قرار داده معیار خود قرار دهد و مسیرش را بر اساس آن مشخص کند.

به گزارش  گروه استان های اخبار  از زاهدان ، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در نشست با فرمانده‌هان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد به بیان نکاتی حول محور ولایتمداری در شناخت، اندیشه، اخلاق و عمل پرداخت و اظهارداشت: انسان دارای لایه‌های مختلفی است یک لایه بحث شناخت و اندیشه و یک لایه هم اخلاقیات و رفتار اوست که رفتار فرد برگرفته از اخلاقیات و نمود اخلاق درونی بوده که البته این اخلاق و رفتار هم نشأت گرفته از اندیشه و فکر و نظام ارزشی افراد است.

امام جمعه زاهدان افزود: در اینکه معیار شناخت انسان چه باشد و چگونه بتواند به حقایق عالم دست یابد و بر اساس آن مسیرش را مشخص کند روایت و احادیث بسیاری وجود دارد.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی با اشاره به کلام امیرالمومنین (ع) در جنگ جمل در پاسخ به سوال یکی از صحابه و تشخیص حق و باطل گفت: این تعبیر از امیرالمومنین نقل شده که حق را بشناس تا اهل آن را بشناسی و مهم این است که انسان بتواند حجت الهی را شناخته و بر اساس حجت الهی زندگی خود را تنظیم کند.

آیت الله محامی اظهارداشت: در طول تاریخ برخی از افراد توانسته اند این‌گونه عمل کنند مانند حضرت فاطمه زهرا (س) که به خوبی حجت الهی را شناخته و در این مسیر حرکت و سپس همه هستی خود را در راه دفاع از این حجت تقدیم کرده است.

او  بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) حجت را شناخت و بر اساس آن راه خود را انتخاب کرد یعنی ولایتمداری در شناخت و اندیشه و در مقام عمل نیز این شناخت و اندیشه خود را نشان داد.

امام جمعه زاهدان اظهارداشت: انسان معیار، انسان کامل است که پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در اوج آن و مصداق بارز این انسان کامل هستند و هر کس به این انسان معیار نزدیکتر باشد به حق نزدیک تر است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از نمونه‌های بارز عصر حاضر در عرصه ولایتمداری، شناخت، اندیشه، اخلاق و عمل بود.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: شناخت شاخص و حجت خود در انقلاب بسیار مهم بوده زیرا در مقام حرف خیلی ها ادعا دارند اما اینکه در مقام عمل گفته می‌شود فقیه ولی بوده و ولایت دارد ولی الهی و حجت الهی است.

او  ادامه داد: همانطور که در تقلید مرجع تقلید حجت ماست در حاکمیت دین هم ولی فقیه، ولی الهی و حجت است که درک درست آن بسیار مهم است.

امام جمعه زاهدان گفت: شناخت حجت و ملتزم بودن به آن در بسیاری از حوادث مسیر را مشخص و ما را از انحراف حفظ می کند.

او  گفت: سردار سلیمانی در بسیاری از مسائل مهم به عنوان یک سرباز ولایت تکلیف و حجت مشخص داشت و پا به پای این حجت همراهی کرد و تمام زندگیش را برای او گذاشت.

آیت الله محامی اظهارداشت:اینکه انسان پای کار باشد و دل ولی الهی را شاد کند از نکات بسیار مهم است و باید تلاش کنیم تا در زندگی حجت و ولی الهی را بشناسیم و در عمل پیرو ایشان باشیم که این نیازمند توفیق الهی است.

او گفت: برای دستیابی به چنین توفیقی باید همواره تضرع و توسل داشته باشم و برای اینکه بتوانیم از این لطف، عنایت و توفیق بهرمند شویم لازمه آن ایجاد قابلیت و استعداد در خودمان است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋