🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

جزئیات طرح واگذاری ایجاد اشتغال های خانگی و خرد روستایی به کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد درباره جزئیات طرح پیشنهادی به دولت و مجلس برای تحویل تولیت کامل مشاغل خانگی به کل کشور به امداد توضیحاتی داد.

حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی اخبار ، درباره طرح کمیته امداد به مجلس و دولت مبنی بر واگذاری تولیت مشاغل خرد خانگی و روستایی کل کشور به کمیته امداد اظهار کرد: با مجموعه‌ای از نهاد‌های توسعه‌ای و مجموعه‌ای از نهاد‌های حاکمیتی در کل کشور داریم.

او با بیان اینکه در حوزه اشتغال کشور وزارت کار نهاد حاکمیتی است و ما معتقدیم باید حاکمیت خود را حفظ و تقویت کند، گفت: در چارچوب نهاد‌های توسعه‌ای یک ساماندهی و یک نظم بخشی احتیاج است.

عبدالملکی با بیان اینکه برخی از بخش‌ها مثل مشاغل خانگی متولی مستقیمی ندارند و در این زمینه فقط ستاد مشاغل خانگی وجود دارد که در سطح حاکمیتی مشغول فعالیت هستند، گفت: تسهیلاتی که ستاد مشاغل خانگی برای این بخش در نظر گرفته است و در این خصوص توزیع می‌کند چیزی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است و مبلغی ناچیز است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تصریح کرد: اگر کمیته امداد به عنوان مسئول مشاغل خانگی در کشور شناخته شود منابع قابل ملاحظه‌ای را می‌توان برای این بخش تجهیز کرد و شبکه گسترده‌ای از ادارات، کارشناسان و شبکه مردمی می‌توانند در این زمینه با ما همکاری کنند.

عبدالملکی با بیان اینکه هیچ نهاد دیگری چنین شبکه‌ی گسترده‌ای را ندارد، افزود: نهاد‌های دیگری به موازات کمیته امداد در راستای ایجاد مشاغل برای نیازمندان فعال هستند و قرار است که این نهاد‌ها هم افزا شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بیان کرد: اگر مسئولیت کار به کمیته امداد واگذار شود، کمیته امداد می‌تواند محوریت را بپذیرد و تقسیم کار و توزیع وظایف را انجام دهد.

او با بیان اینکه در راستای فعالیت‌های ارزشمند بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام این اقدامات می‌تواند به صورت منظم تری انجام شود، گفت: در حال حاضر، چون متولی مشخصی ندارد هر نهادی به صورت آتش به اختیار در این زمینه کار می‌کند.

عبدالملکی گفت: با ایجاد قرارگاهی تمامی اقدامات این بخش با همکاری چنین نهاد‌هایی مدیریت می‌شود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋