🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

انتشار کتاب های فنی و تخصصی مرتبط با صنعت نفت و حفاری

کتاب‌های فنی و تخصصی مرتبط با صنعت نفت و حفاری به نام های "سفرنامه گل شناسی" و "خوشه‌های تثبیت شده" نوشته یکی از متخصصان شرکت ملی حفاری ایران منتشر شدند.

به گزارش گروه استان‌های اخبار از اهواز ، یکی از متخصصان شرکت ملی حفاری ایران در ادامه تالیف مجموعه کتاب‌های فنی و تخصصی مرتبط با صنعت نفت و حفاری، به تازگی ۲ کتاب‌های «سفرنامه گل شناسی» و «خوشه‌های تثبیت شده» را منتشر و برای استفاده علاقمندان و دانش پژوهان به بازار کتاب ارائه داد.

احمد بهرامی عیسی آبادی در این خصوص گفت: کتاب "خوشه‌های تثبیت شده" در زمینه پیشامد‌های موردی در عملیات کنترل جامدات و مدیریت پسماند و همچنین تاریخچه استقرار تجهیزات کنترل جامدات و مدیریت پسماند در شرکت ملی حفاری ایران است.

بهرامی عیسی آبادی اظهار داشت: کتاب "سفرنامه گل شناسی" نیز در ارتباط با پیشامد‌های موردی در خصوص سیالات حفاری در میادین خشکی، فرا ساحل (دریا) و چاه‌های زمین گرمایی (ژئو ترمال) است که کتاب نخست در ۲۲۰ صفحه و کتاب دوم در ۱۹۶ صفحه هر کدام در یک هزار نسخه تالیف شده است.

این نویسنده که دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی (نفت – حفاری) است و ۳۲ سال سابقه خدمت در مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری و در بخش‌های سیالات حفاری، کنترل جامدات، مدیریت پسماند و تعمیر اساسی تجهیزات مربوط به سیالات حفاری را دارد، هدف از تالیف این کتاب‌ها را استفاده از تجارب مثبت و اجتناب از پیشامد‌های موردی در عملیات که منجر به کاهش هزینه ها، جلوگیری از اتفاقات ناخواسته در عملیات، صیانت از منابع و نیروی انسانی، اشتراک گذاری تجربیات در روش‌های عملیاتی و مستند سازی عملیات عنوان کرد.

پژوهشگر برتر شرکت ملی حفاری در سال ۹۹ با بیان اینکه برنامه ریزی برای نوشتن و انتشار کتاب را از یک دهه قبل آغاز نموده، ادامه داد: تاکنون موفق به انتشار ۱۱ عنوان کتاب‌های فنی و تخصصی و با ماهیت آموزشی از جمله تحت عناوین «سیالات حفاری کاربردی»، «سیالات حفاری زمین گرمایی»، «کنترل جامدات و مدیریت پسماند (مشترک)»، مبانی سیالات و اصول چاه پیمایی (مشترک)»، «۱۲۰ شگرد در راهبری سیالات (به دو زبان فارسی و انگلیسی)» شده است.

او با بیان اینکه در زمان حاضر کتاب «سیالات حفاری» در ۲ جلد با یک هزار و ۴۰۰ صفحه و کتاب «هووف اشگفت» در موضوع هرز روی سیالات را زیر چاپ دارد، بیان داشت: از ویژگی‌های این کتاب‌ها بیان مطالب علمی و تجربی در قالب حکایت و روایت‌هایی است که بر روی دستگاه‌های حفاری اتفاق افتاده و دارای جنبه‌های کاربردی است.

بهرامی عیسی آبادی ضمن آرزوی موفقیت برای همکاران صنعت نفت، تصریح کرد: امید دارم کارکنان با همکاری سازمان‌های متبوع بتواند تجارب فنی خود را جهت استفاده آیندگان مستند سازی و شرکت‌ها در تعامل دو سویه از ظرفیت نیروی انسانی خود نهایت استفاده را به عمل آورند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋