🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

لزروم ساخت آزمایشگاه های سطح ۳ و ۴ در کشور آزمایشگاه های سطح ۳ چه کاربردی دارند؟

سردار جلالی درباره جزئیات ساخت آزمایشگاه‌های سطح ۳ در کشور توضیحاتی را ارائه داد.

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی اخبار ، اظهار کرد: آزمایشگاه‌ها یکی از ابزار‌های بسیار مهم دفاع بیولوژیک هستند برای اینکه بتوانیم تشخیص دهیم چه ویروس، میکروب و یا باکتری در سیستم به کارگیری شده است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: همچنین برای اینکه بتوانیم دست ساز بودن یا نبودن و همچین تغییراتی که در ویروس و... وجود دارد را تشخیص دهیم و در عین حال پرسنل تخصصی نیز آسیبی در طی این فرایند نبینند، نیازمند آزمایشگاه‌هایی با دقت و ایمنی بالا هستیم.

وی گفت: آزمایشگاه‌ها در دنیا به ۴ سطح ۱، ۲، ۳ و۴ دسته بندی می‌شوند و در سطح ۴، آزمایشگر باید به شکل فضا نورد باشد و در آزمایشگاه حالت خلا وجود داشته باشد. ساخت آزمایشگاه سطح ۴ از تکنولوژی بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: آزمایشگاه سطح ۳ نیز ایمنی بسیار بالایی دارد و ما آزمایشگاه‌های سطح ۳ در بخش‌های مختلف کشور نداشتیم که این امر یک نقص بزرگ بود.

راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه سطح ۳ در کشور

وی ادامه داد: از مدت‌ها پیش، پروژه‌ای بین سازمان پدافند غیر عامل و سازمان سپند وزارت دفاع تعریف شد و خوشبختانه با استفاده از تجربیات جهانی موفق شدیم چند نمونه آزمایشگاه سطح ۳ ساخته شود. نمونه‌های اول با بازدید، سختگیری و کنترل دقیق و بیشتری ساخته شد و نمونه‌های بعدی سریع‌تر آماده شدند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا موفق شدیم بعد از گذراندن تست‌های زیاد، اولین آزمایشگاه سطح ۳ را در اختیار مرکز پاستور قرار دهیم.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه دوم سطح ۳ ساخته شده نیز در اختیار مرکز رازی قرار گرفت گفت: خوشبختانه تکنولوژی، دانش و تخصص ساخت آزمایشگاه‌های سطح ۳ توسط مرکز سپند و با پیگیری‌ها و دقت شهید فخری زاده و همکارانشان انجام شد و امیدوارم این راه ادامه دار باشد تا نیاز کشور در این زمینه به صورت کامل رفع شود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋