🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

امسال ۶۹ درصد از تعهدات سواد آموزی در استان کرمانشاه محقق شده است

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امسال ۶هزار و ۸۶۹ نفر در دوره های مختلف سوادآموزی تحت پوشش قرار گرفته اند.

امسال ۶۹ درصد از تعهدات سواد آموزی در استان کرمانشاه محقق شده است
نوروزی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های اخبار از کرمانشاه ، تعهد امسال معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان را آموزش ۹ هزار و ۹۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۶ هزار و ۸۶۹ نفر معادل ۶۹.۳۸ درصد در دوره های مختلف سوادآموزی، انتقال و تحکیم تحت پوشش قرار گرفته اند.

نوروزی‌فرد افزود: سال تحصیلی گذشته بیش از ۱۴ هزار نفر در دوره‌های آموزشی سوادآموزی استان آموزش دیدند، در حالی که تعهد این سازمان آموزش ۱۳ هزار و ۶۴ نفر بود.

او ادامه داد: نهضت سوادآموزی استان کرمانشاه  پارسال  از ۲۵ شاخص عملکرد و ارزیابی بین استان‌های کشور در۱۴ شاخص رتبه اول را کسب کرد و این در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

او بیان کرد: ۷۵.۲ درصد از جمعیت استان کرمانشاه در مناطق شهری و ۲۴.۵ درصد در مناطق روستایی ساکن هستند امابا برنامه‌ریزی‌های خاص و توجه ویژه به عدالت آموزشی و منطقه‌ای در سنوات گذشته بیش تر از حد معمول از مناطق روستایی باسواد شده اند.

او گفت: از تعداد حجم ابلاغی برای باسواد شدن به استان‌ها در سال ۱۳۹۶ معادل ۳۱.۲ درصد از روستاییان و ۶۸.۸ درصد از شهرنشینان، در سال ۱۳۹۷ معادل ۳۵.۶۴ درصد از روستاییان و ۶۴.۳۶ درصد از شهرنشینان و در سال ۱۳۹۸ معادل ۳۶.۴۶ درصد از روستاییان و ۶۳.۵۴ درصد از شهرنشینان تحت پوشش و باسواد گردیده اند و این سیاست در سال ۱۳۹۹ ادامه پیدا خواهد کرد که نتیجه مهم این اقدامات کاهش اختلاف سطح سواد روستاییان و شهرنشینان در راستای تحقق عدالت آموزشی و منطقه‌ای خواهد بود.

او افزود: بر اساس آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۵ انجام شده است در جمعیت هدف و گروه سنی ۱۰الی۴۹ سال میانگین سطح سواد در کشور ۹۴.۷ درصد بوده و در استان ۹۴.۴ درصد است با تحقق بیش از صددرصدی حجم ابلاغی در دو سال گذشته این خلاء در سرشماری آینده رفع می‌شود و سطح سواد استان بالاتر از میانگین کشوری قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: بر اساس آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۵ انجام پذیرفت میزان درصد باسوادی مردان درگروه سنی ۱۰الی۴۹ سال معادل ۹۶.۶ درصد و در جمعیت زنان ۹۲.۲ درصد در استان اعلام شد این به آن معنی است که در استان کرمانشاه مردان ۴.۴ درصد از زنان باسواد‌تر هستند و برای رفع این خلاء و تحقق عدالت آموزشی جنسیتی برنامه ریزی‌های انجام گرفت.

او افزود: در سال ۱۳۹۶ معادل ۸۶.۶ درصد از جمعیت بی سواد زنان و ۱۳.۴ درصد از جمعیت بیسواد مردان تحت پوشش قرار گرفته است در سال ۱۳۹۷ معادل ۸۸.۲ درصد از زنان و ۱۱.۸ درصد از مردان و در سال ۱۳۹۸ تعداد ۸۹.۷ درصد از زنان و ۱۰.۳ درصد از مردان تحت پوشش قرار گرفتند و در سال ۱۳۹۸ تعداد ۷۰۰ نفر در شهرستان‌های هرسین، صحنه، سنقر و دینور و در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۰۰۰ نفر از زنان روستایی استان باسواد شدند.

نوروزی بیان کرد: با توجه به اینکه میانگین سطح سواد بخش‌های سرفیروزآباد، کوزران و بیلوار از توابع شهرستان کرمانشاه کمتر از میانگین سطح سواد استان بود طرح شتاب بخشی به سوادآموزی در این مناطق اجرا شد و تعداد ۵۰۰ نفر به صورت ویژه با کمک دهیاران و بخشداران باسواد شدند.
ز

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋