🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

تبیین شخصیت سردار سلیمانی با حضور استادان ایران و استرالیا

از سال ۲۰۰۱ تاکنون از سوی آمریکا به بیش از ۱۰ کشور جهان حمله مستقیم یا غیرمستقیم شده در حالی که ایران هرگز مورد هجوم قرار نگرفته است و این نشان از دستاورد مهمی است که نتیجه سیاست‌های سلیمانی بوده است.

به گزارش گروه استان های  اخبار  از شیراز ، مرکز مطالعات راهبردی خلیج فارس اقدام به برگزاری وبیناری (همایش مجازی) با حضور استادان دانشگاه ملی استرالیا درباره شهید قاسم سلیمانی برگزار و از این شهید به عنوان اسطوره‌ای مردمی که حتی مورد احترام و تمجید دشمنان بود، یاد شد.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز در این وبینار به جایگاه اسطوره‌ای قاسم سلیمانی در هویت ایرانی اشاره کرد و گفت: در زمانه مدرن کنونی به ظهور چنین شخصیت‌هایی نیاز است.

ابراهیم عباسی افزود: حضور بیش از ۱۰ میلیون شرکت کننده در مراسم تشییع سردار سلیمانی را نشانگر ویژگی‌های ممتاز او دانست و گفت: ویژگی دیگری که سردار سلیمانی را به اسطوره‌های ایرانی پیوند داد شهادت سردار به دست دشمن خارجی بود.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز افزود: اسطوره‌های ایرانی نسبت به دشمنان خارجی حساسیت خاصی داشتند و این موضوع در شهادت سردار سلیمانی نیز نمایان شد و این اشتباه تاکتیکی آمریکاییان بود که به این اقدام خصمانه و ضدبشری دست زدند.

او، شهادت سردار سلیمانی در عراق را دارای بازتاب‌هایی وسیعی عنوان کرد و افزود: با این رخداد پیوند ایرانیان و عراقی‌ها رنگ و بویی دیگر به خود گرفت.

استاد مطالعات ایران در دانشگاه ملی استرالیا در ادامه این بحث به موضوع سردار سلیمانی و معماری امنیت خاورمیانه جدید اشاره کرد و گفت: حدود ۲ سال پیش تحقیقی با همکاری دانشگاه منچستر و دانشگاه ملی استرالیا درباره شخصیت کاریزماتیک و خاص و تاثیر پذیر سیاسی و مذهبی ژنرال قاسم سلیمانی کلید خورد و حدود یکسال پیش با ترور سردار سلیمانی تحقیقات با تغییراتی ادامه پیدا کرد.

علم صالح افزود: سردار سلیمانی ساختار‌های امنیتی را در منطقه به نفع ایران تغییر داد و کسی بود که در صف اول شکل گیری خاورمیانه جدید نقش داشت.. وی تاکید کرد: با این موضوع منطقه وارد ساختار جدیدی شد که در نهایت به فزونی قدرت ایران انجامید بگونه‌ای که از سال ۲۰۱۱ به بعد ایران بعنوان قدرتی منطقه‌ای شناخته شد و این به دلیل دکترین نظامی سلیمانی بود.

صالح گفت: از سال ۲۰۰۱ تاکنون از سوی آمریکا به بیش از ۱۰ کشور جهان حمله مستقیم یا غیرمستقیم شده در حالی که ایران هرگز مورد هجوم قرار نگرفته است و این نشان از دستاورد مهمی است که نتیجه سیاست‌های سلیمانی بوده است.

او، سلیمانی را شخصی دانست که دشمنان نیز از او تمجید کردند و برایش احترام قائلند، آمریکاییان او را قوی‌ترین مرد خاورمیانه می‌دانستند و پای تعریف و تمجید از سلیمانی بسیار زودتر از رسانه‌های ایرانی به نشریه‌های غربی باز شده بود.

اتتهای پیام/ 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋