🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

شهید سلیمانی نماد مبارزه با استکبار جهانی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: شهید سلیمانی نماد مبارزه با استکبار جهانی است و این امر با خون او ثبت شد.

به گزارش گروه استان های اخبار  از مشهد ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی مفتخر به خادمی حضرت رضا (ع) بود، گفت: ما حضور شهید سلیمانی در سوریه و لبنان و مبارزه با داعش، ظالمان و متکبران و دفاع ایشان از مظلومان را تجلی خادمی این شهید می‌دانیم؛ لذا با شهادت شهید سلیمانی به نشانه عزا، پرچم گنبد حرم حضرت رضا (ع) به رنگ سیاه درآمد.

او افزود: شهید سلیمانی یکی از مصادیق «رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ» بود، او با خدا پیمان بست که از جریان حق و مظلومین در برابر مستکبرین دفاع کند و به نصرت الهی موفق شد.


تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شهید سلیمانی نه‌تنها سند بیداری ملت‌های منطقه، بلکه مظلومین جهان است، ادامه داد: همان‌گونه که بنی‌امیه فکر می‌کرد با شهادت امام حسین (ع) جریان اسلام حقیقی و ناب از بین خواهد رفت، امروز نیز امویان دوران که در رأس آن‌ها آمریکا و سپس قارون‌های خبیث منطقه هستند، فکر می‌کردند با شهادت سردار سلیمانی نام او از بین می‌رود، اما روز به روز نام شهید سلیمانی در کشور‌های منطقه و در میان مظلومین و ستم دیدگان عالم درخشنده‌تر و پرفروغ‌تر خواهد شد، زیرا او شاگرد و پیرو مکتب اباعبدالله (ع) بود.

شهید سلیمانی، نماد جهانی مبارزه با استکبار


حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با اشاره به شکست نظامی داعش و حامیان آن از جبهه مقاومت، بیان کرد: داعش را نباید تنها یک گروه تروریستی وحشی دید، داعش از عقبه‌ای بسیار قدرتمند، وسیع و گسترده چه از لحاظ مالی و چه لجستیک و تبلیغاتی برخوردار بود، از حیث مالی پول‎های نفت قارون‌های منطقه و از حیث نظامی و تبلیغاتی، آمریکا و صهیونیسم حامی آن بودند؛ اما با مدیریت رهبر معظم انقلاب و عملیات اجرایی شهید سلیمانی و با وجود برخورداری از امکانات بسیار معمولی، جبهه مقاومت پیروز شد و این همان وعده الهی برای نصرت جریان حق است.


او شهید سلیمانی را نماد جهانی مبارزه با آمریکا و استکبار خواند و تصریح کرد: اگر به تاریخ معاصر نگاهی بیندازیم اشخاصی همانند فیدل کاسترو و دیگران را می‌توانیم مشاهده کنیم که به‌عنوان نماد مبارزه با آمریکا مطرح شدند، اما جایگاه و شخصیت شهید سلیمانی تمام آن‌ها را تحت شعاع خود قرار داده است، آن‌ها تنها در یک محدوده و یک منطقه مبارزه می‌کردند، اما شهید سلیمانی مبارزه با ستمگران و استکبار را به وسعت همه کشور‌ها امتداد داد و تنها معطوف به ایران نبود.

 


تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند «شهید سلیمانی یک مکتب است»؛ شهید سلیمانی را نباید تنها به‌عنوان یک شخصیت و فرمانده موفق نظامی نگریست، او یک مکتب، یک تفکر ماندگار و یک کلاس درس است؛ او فراتر از یک فرمانده مقتدر نظامی بود، شهید سلیمانی نماد مبارزه با استکبار جهانی است و این امر با خون او ثبت شد.

ویژگی‌های ممتاز سردار مقاومت


حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی اظهار کرد: اخلاص ریشه موفقیت‌ها و نفوذ آن شهید والامقام در قلوب آحاد مردم بود. با وجود حضور کم‌رنگ شهید سلیمانی در رسانه‌ها و سخنرانی‌های اندک او و تبلیغات گسترده و سوء جریان رسانه‌ای استکبار علیه جبهه مقاومت، شهید سلیمانی در قلوب مردم نفوذ داشت و تشییع میلیونی و فراموش‌نشدنی این شهید گرامی برای بسیاری قابل پیش‌بینی نبود.


او دومین ویژگی ممتاز شهید سلیمانی را ولایتمداری دانست و افزود: ولایتمداری از رموز موفقیت شهید سلیمانی است؛ اگرچه این شهید والامقام خود انسانی صاحب‌نظر، ایده پرداز و تئوریسین برجسته به‌ویژه در مسائل نظامی بود، اما همواره مطیع محض فرامین رهبر معظم انقلاب بود و در مسیر ولایت حرکت می‌کرد. ایمان قوی شهید سلیمانی رمز خستگی‌ناپذیری او بود؛ خداوند قدرت و توانی به او داده بود که در تمام عرصه‌های مبارزه با استکبار فعالانه حضور داشت.

شهید سلیمانی، مصداق جذب حداکثری


تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: نگاه شهید سلیمانی به جوانان و نسل جدید و آن‌هایی که به‌ظاهر هنجار‌های اجتماعی و دینی را رعایت نمی‌کنند، نگاهی توأم با مهربانی، رأفت و پدرانه بود؛ نوع ادبیاتی که در خصوص این افراد به کار می‌برد قابل‌توجه است، تعابیری همچون «این‌ها فرزندان ما هستند»، «برادران و خواهران ما هستند» که این شهید والامقام به کار می‌برد همان توصیه رهبر انقلاب بر جذب حداکثری بوده و ادبیاتی است که رهبری معظم وارد ادبیات ما کرده اند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی بیان کرد: شهید سلیمانی از «شخصیتی چندوجهی» برخوردار بود. این شهید والامقام در میدان مبارزه با اشقیا و مستکبران در اوج صلابت و اقتدار بود و آنگاه‌که با خانواده شهیدی دیدار می‌کرد، در اوج مهربانی دست عطوفت بر سر فرزندان شهدا می‌کشید و آنگاه‌که سیل در ایران می‌آمد به کمک آسیب دیدگان از سیل می‌رفت.

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋