🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

نهج البلاغه بخشی از آثار امیرالمومنین(ع) است که مورد توجه عامه مسلمین بوده است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: نهج‌البلاغه بخشی از آثار امیرالمومنین(ع) است که مورد توجه عامه مسلمین به خصوص محدثین، بزرگان و علما بوده و آن را برادر قرآن نامیده‌اند.

به گزارش گروه استان های اخبار  از اصفهان،آیین افتتاحیه نخستین مدرسه نهج‌البلاغه اصفهان شامگاه پنجشنبه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان و مسئول مدرسه نهج‌البلاغه برگزار شد.

امام جمعه موقت اصفهان در این مراسم اظهار داشت: نهج‌البلاغه بخشی از آثار امیرالمومنین (ع) است که مورد توجه عامه مسلمین به خصوص محدثین، بزرگان و علما بوده و آن را برادر قرآن نامیده‌اند و درطول تاریخ و در کشور‌های مختلف هم سابقه‌دار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر بیان کرد: ما به عنوان جامعه ایرانی باید در راستای محقق کردن تمدن نوین اسلامی بر محور قرآن، سیاست و حکومت علوی تلاش کنیم و براساس آنچه از نهج‌البلاغه می‌آموزیم آینده کشورمان را از نظر فقهی، فرهنگی و معنوی غنی و غنی‌تر سازیم.

او افزود: متاسفانه ما این کار را دیر شروع کردیم و علاوه بر آن حوزه‌ها و دانشگاه‌های ما نیز دیر شروع کردند و اقتصاد، فرهنگ و سیاست ما به سیره امیرالمومنین (ع) نیاز مبرم دارد. وی خاطرنشان کرد: ما که می‌خواهیم حکومت اسلامی را به دنیا نشان دهیم باید تمام ارکان حکومتی خود را متکی به نهج‌البلاغه کنیم و قصور‌های وارده بر این موضوع را جبران کنیم.

رهبر عنوان کرد: خوشبختانه نهضتی رخ داده است که توجه به نهج‌البلاغه در کشور زیاد شده است و ما نیز به نوبه خودمان موسسه‌ای تشکیل دادیم که با هدف ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه بتواند در این مسیر موثر واقع شود.

او ادامه داد: شش محور برای خارج‌کردن نهج‌البلاغه از غربت تدوین کرده‌ایم که از آن می‌توان به تدریس و معرفی نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها، مدارس و ادارات اشاره کرد و دیگری نشر آثار نهج‌البلاغه در فضای مجازی است.

مدیر مدرسه نهج‌البلاغه اصفهان تصریح کرد: مکانی که برای این فعالیت انتخاب کردیم مدرسه‌ای است که قدمتی چندین ساله دارد و توجه ویژه‌ای به مجاورت این مکان با آرامگاه علامه مجلسی و نزدیک بودن آن به میدان امام علی (ع) نشان دادیم تا بتوانیم با مجوز حوزه‌های علمیه به عنوان مرکزی برای نشر فرهنگ امیرالمومنین (ع)، طلاب و فضلایی تربیت شوند که علاوه بر همه علوم اسلامی با نهج‌البلاغه هم آشنا شوند.

او در خاتمه عنوان کرد: این مکان قرار است طلابی را تربیت کند که با درس‌هایی مانند نهج‌البلاغه‌شناسی، تفسیر نهج‌البلاغه و تبیین آن آشنا شده و مربیان نهج‌البلاغه در آن پرورش یابند و بتواند مکانی برای آثار این کتاب موثر و با ارزش باشد.

م

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋