🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

۴.۵ درصد اعتبارات عمرانی کشور در سال ۱۴۰۰ به مدرسه سازی اختصاص یافت

به گزارش گروه استان های  اخبار ، مهرالله رخشانی‌ مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور روز پنجشنبه در بازدید از مدرسه سردار شهید « حاج قاسم سلیمانی» شهر ملایر اظهار کرد: تا سال ۹۶ اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ۱.۵ درصد اعتبارات عمرانی کشور بود که این رقم در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به ۴.۵ درصد افزایش یافت.

رخشانی‌ مهر گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰، چهار و نیم درصد از اعتبارات عمرانی کشور به امر مدرسه‌سازی اختصاص یافت که اتفاق خوبی در نوسازی و بازسازی مدارس است.

رخشانی ‌مهر افزود: امسال از محل اعتبارات ملی سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای امر مدرسه‌سازی هزینه کردیم که در لایحه بودجه سال آینده، این رقم به پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است که امیدواریم نمایندگان مجلس کمک کنند این رقم برای تداوم مدرسه‌سازی افزایش یابد.

معاون وزیر آموزش و پرورش  بیان کرد: سال ۹۵ میزان نیازمندی مدارس به تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی را ۳۰ درصد اعلام کردیم که از سال ۹۵ تاکنون حجم ساخت و ساز مدارس با حمایت دولت رشد قابل توجهی داشته است.

رخشانی‌مهر یادآور شد: از سال ۹۶ تاکنون نیز تخصیص اعتبارات به سازمان نوسازی مدارس کشور صد درصدی بوده و با توجه به اضافه شدن طرح‌ها به مجموعه طرح‌های آموزشی کشور، در حال حاضر ۲۰ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید بر اینکه از سال ۹۵ تاکنون ۱۰ درصد مدارس کشور تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی و با این احتساب میزان تخریب و بازسازی مدارس کشور از ۳۰ به ۲۰ درصد رسیده است گفت: چنانچه طرح‌های نیمه‌تمامی همچون مدرسه شهید سردار سلیمانی در ملایر در کشور داشته باشیم، اعتبار بیشتری اختصاص می‌دهیم تا به اتمام برسند.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره پروژه‌های مشارکتی دولت با خیّران نیز بیان کرد: ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از مبلغ سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی هزینه شده برای مدرسه‌سازی، برای پروژه‌های مشارکتی دولت و خیّران هزینه شد که بین ۳۰ تا ۵۰ درصد را خیّران و مابقی را دولت هزینه کرد و تخصیص آن کامل بوده است.

رخشانی ‌مهر تاکید کرد: در حال حاضر طرحی که به صورت مشارکتی و بنابر عمل نکردن دولت به تعهد خود باشد، را در سطح کشور نداریم و چنانچه طرحی همچون مدرسه سردار شهید سلیمانی ملایر باشد، تلاش ما بر اتمام این طرح‌ها است و تامین اعتبار می‌شوند.

او با اشاره به تحویل طرح‌های قابل افتتاح در سال طی مهرماه و دهه فجر گفت: دهه فجر و مهرماه ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس در سطح کشور تحویل می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعتبارات ملی تخصیص یافته به استان همدان را ۷۰ میلیارد تومان و در شهرستان ملایر ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این رقم ۴۶ میلیارد تومان اعتبار در ردیف پروژه‌های مشارکتی دولت و خیران برای استان همدان اختصاص یافت.

طبق قول مساعد رخشانی‌مهر پنج میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مدرسه ۱۴ کلاسه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی که طی سال‌های گذشته به دست شهید سلیمانی در سفر به ملایر کلنگ‌زنی شده بود، تامین اعتبار شد تا با انتخاب پیمانکار، مهر سال آینده تکمیل و در اختیار دانش‌آموزش این شهر قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور روز پنجشنبه برای بازدید از طرح‌های نیمه‌کاره آموزشی ملایر به این شهرستان سفر کرد که در جریان این سفر عملیات اجرایی مدرسه چهار کلاسه روستای کمری بخش جوکار با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋