🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

حمله عناصر تروریستی به تاسیسات گازی موزامبیک

به گزارش گروه بین الملل اخبار به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع موثق موزامبیک اعلام کردند عناصر گروه‌های تروریستی صبح روز سه شنبه به روستایی در نزدیکی یک پروژه عظیم گازی در شمال موزامبیک که در آن شرکت فرانسوی توتال نیز مشارکت دارد، حمله کردند.

عناصر گروه‌های تروریستی وابسته به داعش به تاسیسات گازی موزامبیک حمله کردند.

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که موزامبیک بیش از سه سال است که صحنه حملات خونین گروه‌های افراطی شده است. به گفته این منابع، اعضای گروه‌های مسلح که با (گروه وهابی صهیونیستی) داعش در سال ۲۰۱۹ بیعت کرده اند، سحرگاه به روستای کوچک مونجانه (Monjane) در استان کابو دلگادو حمله کردند. یک منبع امنیتی تصریح کرد ”ساکنان روستا به روستای سنگا پناه برده اند“. روستای سنگا در منطقه پایگاه گازی واقع شده است که حدود پنج کیلومتر با محل حمله فاصله دارد.

روستای مونجانه دو سال پیش از این نیز هدف حمله گروه‌های مسلح واقع شده بود که اجساد ۱۰ نفر از جمله تعدادی کودک در ماه مه سال ۲۰۱۸ در آنجا کشف شد که گردن زده شده بودند.

شرکت فرانسوی توتال در این باره اعلام کرد ”از نزدیک اوضاع را در کابو دلگادو“ دنبال می‌کند. گروه‌های مسلح که به طور محلی تحت عنوان الشباب معروف هستند، از اکتبر سال ۲۰۱۷ حملات مرگباری را در این استان که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، آغاز کرده اند.

به گفته مقامات دولت موزامبیک، در مجموع ۵۷۰ هزار نفر از ترس خشونت‌های این گروه‌های مسلح آواره شده اند و صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف نیز اعلام کرده است ۲۵۰ هزار نفر از آوارگان را کودکان تشکیل می‌دهند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋