🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ساخت ۲ سیل بند در امیر آبادِ شهداد

فرمانده گروه ۴۵۵ مهندسی رزمی ارتش جمهوری اسلامی از اجرا و ساخت ۲ سیل بند با فاصله ۱۰ کیلومتر از هم، در امیر آباد از توابع بخش شهداد خبر داد.

سرهنگ تورج آقایی فرمانده گروه ۴۵۵ مهندسی رزمی ارتش جمهوری اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های  اخبار  از کرمان ، گفت:

در پی وقوع سیل‌های اخیر طی ۲ سال گذشته، اهالی روستای جهر اندوجرد از توابع شهداد، از استانداری کرمان تقاضای کمک و چاره اندیشی در این زمینه کردند.

او با اشاره به اینکه هدف از این فراخوان، جلوگیری از خسارات احتمالی امسال هنگام وقوع بارش‌ها بوده است، افزود: در این زمینه، تاکنون لایه روبی رودخانه روستای جهر از بالادست تا بعد از منازل مسکونی این روستا، با ایجاد دایک حفاظتی و جداره سازی رودخانه و با ایمن سازی و تقویت بنا‌های مجاور رودخانه و سازه‌های بتنی محافظت کننده در برابر سیل انجام شده است.

سرهنگ آقایی بیان داشت: در حال حاظر با ایجاد خاکریز ودایک حفاظتی به طول یک کیلومتر واقع در بالادست آبنمای مجاور روستای امیرآباد از توابع شهداد در پارک جنگل نبکا به منظور جمع آوری و هدایت روان آب‌های سطحی و سیلاب در حال اجرای عملیات و فعالیت هستیم.

او گفت: منطقه امیر آباد در پی بارش‌های پارسال خساراتی را متحمل شد که همین امر سبب شد، در صدد ساخت ۲ سیل بند با فاصله ۱۰ کیلومتر از هم، باشیم.

فرمانده گروه ۴۵۵ مهندسی رزمی ارتش جمهوری اسلامی به ساخت این ۲ سد در حال حاضر خبر داد و پیش بینی کرد: این عملیات ساخت وساز تا هفته آینده به پایان برسد.

او تصریح کرد: خاک‌های استخراج شده حاصل از لایه روبی رودخانه ها، با نظر شهرداری و نهاد‌های مربوطه از آن منطقه خارج و یا به عنوان ایجاد دیواره در کنار رودخانه‌ها که به اصطلاح دایک حفاطتی نام دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سرهنگ آقایی بیان داشت: در نظر داریم با لایه روبی مسیل ورودی روستا (رودخانه) و تقویت جداره مسیل با اجرای دایک حفاظتی، از ورود روان آب‌های سطحی، سیلاب و همچنین هدایت آن به سمت مسیل واقع در مجاورت روستا، جلوگیری شود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋