🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

امتحانات مدارس تهران مجازی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی اخبار ، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۱۵۶ شرکت پژوهشی در زمینه تولید واکسن کرونا در دنیا، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ شرکت از مراکز تحقیقاتی دیگر در زمینه تولید واکسن بیماری کرونا جلوتر هستند.

زالی گفت: در حال حاضر وضعیت تهران از نظر شیوع کرونا نارنجی است و امتحانات دانش آموزان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

او با اشاره به ساخت واکسن چینی بر اساس ساختار ژنوم ویروس، ادامه داد: ساخت واکسن‌هایی مانند فایزر و مودرنا بر اساس تکنیک RNA است. برای تامین واکسن ما نیازمند یک سبد متنوع هستیم تا اثر بخشی واکسن بیشتر شود.

زالی  بیان کرد: واردات کافی واکسن کرونا مطالبه عموم مردم است و دولت باید با چابکی بیشتر در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد. در زمینه توسعه واکسن داخلی ۳ تا ۵ پلتفورم برای ورود به مطالعه انسانی آماده شده است و در حال حاضر مطالعات حیوانی واکسن داخل اثر بخش و مثبت ارزیابی شده است.

برای ایجاد مصونیت در برابر کرونا باید ۷۰ درصد  جامعه واکسیناسیون شوند

او گفت: برای ایجاد مصونیت عمومی در برابر کرونا باید ۷۰ درصد از جامعه واکسیناسیون شوند که فعلا در هیچ جای دنیا این میزان واکسیناسیون با این شتاب انجام نمی‌شود. نه تنها ایران بلکه سایر کشور‌ها نیز بین ۱۸ تا ۲۴ ماه با این رکورد واکسیناسیون فاصله دارند.

زالی بیان کرد: گروه‌های پرخطر، افراد مسن دارای بیماری زمینه ای، خانم‌های باردار، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی و سالمندان در الویت تزریق واکسن کرونا هستند.

او گفت: وضعیت شهر تهران نارنجی است و برگزاری امتحانات دانش آموزان به خصوص پایه‌های اول و دوم باید به صورت مجازی باشد. در حال حاضر انجام امتحانات حضوری پایان ترم در مدارس تهران ملغی است.

زالی بیان کرد:  کارگروه منسجمی در ذیل ستاد کرونای تهران در زمینه بررسی و سازماندهی مسائل روان شناختی شکل خواهد گرفت و برای پاسخ به نیاز مردم مشاوره‌های روان شناسی تحت پوشش و حمایت بیمه قرار می‌گیرد. استفاده از ظرفیت‌های روان شناختی با هدف کاهش تنش و استرس غیر مترقبه ناشی از بیماری کرونا انجام می‌شود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋