🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

باسوادی ۹۴ درصدی جمعیت هدف چهارمحال و بختیاری

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری 'tj: بیش از ۹۴ درصد جمعیت هدف ۱۰ تا ۴۹ سال استان باسواد است.

به گزارش گروه استان های  اخبار  از شهرکرد ، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز سوادآموزی گفت: هم‌اکنون درصد باسوادی مردان استان ۹۶.۲۲ درصد و باسوادی زنان ۹۱.۶۹ درصد است و بیش از ۹۴ درصد جمعیت هدف ۱۰ تا ۴۹ سال استان باسواد هستند.

براتی افزود: در سال تحصیلی جدید تعهد سوادآموزی جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در این استان چهار هزار و ۸۰۰ نفر است و برای این تعهد برنامه‌ریزی شده است.

او با اشاره به اینکه ثبت نام دوره‌های نهضت سوادآموزی در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم از اول مهرماه آغاز شده است، افزود: ثبت‌نام دوره سوادآموزی به دلیل سخت بودن شناسایی افراد بی‌سواد، تا پایان بهمن‌ماه ادامه دارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۳۰ درصد سوادآموزان استان موفق به اخذ نمره قبولی می‌شود، گفت: جذب سوادآموزان، شرکت دادن آن‌ها در دوره و همچنین شرکت دادن آن‌ها در آزمون از دلایلی است که درصد قبولی سوادآموزان را کم می‌کند.

براتی به راه‌اندازی مرکز یادگیری محلی خاص آقایان در شهرستان لردگان اشاره کرد و گفت: شهرستان لردگان و کوهرنگ بیشترین آمار بی‌سوادان را دارند و طرح توانمندسازی زنان این ۲ شهرستان در دست اجراست.

او اضافه کرد: اجرای طرح بسته تحولی سواد و زندگی در هفت مرکز یادگیری استان در دستور کار قرار دارد تا افراد بتوانند علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن، مهارت‌های دیگر در خصوص آموزش‌های فنی وحرفه‌ای، شغلی و مهارت زندگی را فراگیرند.

گفتنی است: در استان ۶۰۰ آموزش‌دهنده و ۲۵ مرکز یادگیری محلی فعال است که از این تعداد ۲۴ مرکز غیردولتی و یک مرکز به صورت مشارکتی با اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان فعالیت دارند.

یکم تا هفتم دی ماه به عنوان هفته سوادآموزی نامگذاری شده است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋