🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

کشف روش جدید ذخیره سازی سوخت پاک بدست دانشمندان ایرانی

دانشمندان جوان دانشگاه ارک روش جدید ذخیره سازی هیدروژن به عنوان سوخت پاک را به اثبات رساندند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از اراک ، با توجه به اینکه هیدروژن سوخت پاک و جایگزین سوخت‌های فسیلی است واستفاده از این سوخت در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و افزایش کیفیت زندگی بسیار موثر است، ذخیره سازی این سوخت از موضوعات مهم تحقیقاتی در جهان است.

در این راستا در پژوهش تیم تحقیقاتی دانشمندان جوان شیمی دانشگاه اراک روش جدید ذخیره سازی هیدروژن بر روی نانو صفحه به عنوان سوخت پاک به اثبات رسید.

تیم تحقیقاتی دانشمندان جوان شیمی دانشگاه اراک به سرپرستی پروفسور محمد سلیمان نژاد استاد تمام رشته شیمی- فیزیک این دانشگاه ذخیره سازی سبز هیدروژن بر روی نانو صفحه B۳CN۴ را به اثبات رساندند.

پروفسور محمد سلیمان نژاد سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه اراک گفت: نتایج شبیه سازی‌های کوانتم مکانیکی بر روی این نانو صفحه کارایی بالای آن را در ذخیره سازی هیدروژن و واجذب هیدروژن در شرایط محیطی اثبات کرد.

سلیمان نژاد افزود: در این تحقیق کارایی نانو صفحه B۳CN۴ بررسی و نشان داده شد که قدرت ذخیره سازی هیدروژن این نانو صفحه حتی بیشتر از نانو صفحه B۴CN۳ است.

سرپرست تیم تحقیقاتی شیمی دانشگاه اراک بیان کرد: از بین نانو ساختار‌های مختلف کارایی نانو صفحات برای ذخیره سازی هیدروژن بر روی بستر‌های جامد بیشتر است.

تحقیق جدید کاربرد نانو صفحه B۳CN۴ در ذخیره سازی سبز هیدروژن
در قالب رساله دکترای رضوان رحیمی دانشجوی دکتری شیمی فیزیک دانشگاه اراک و به سرپرستی پروفسور محمد سلیمان نژاد انجام شده است.

قسمت اول نتیجه این تحقیق برای انتشار در مجله معتبر Physics Letters A در سال ۲۰۲۱ پذیرفته شده و نتایج قسمت دوم تحقیق هم برای انتشار در مجله بسیار معتبر (Q۱) New Journal of Chemistry از مجلات انجمن شیمی انگلستان در سال ۲۰۲۱ پذیرفته شده است.

هر چند روش‌هایی برای ذخیره سازی هیدروژن در حال حاضر وجود دارد، ولی با گسترش نانو فناوری طراحی و کاربرد نانو حامل‌هایی که ذخیره سازی هیدروژن را با کارایی بالاتر و خطرات کمتر امکان پذیر سازد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋