🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

طرز تهیه نان مخصوص هندی خوشمزه در خانه

به گزارش گروه وبگردی اخبار ،  نان مخصوص هندی نوعی نان خوشمزه و سنتی است که با وجود زحمت‌هایی که برای پخت آن وجود دارد، مطمئن باشید ارزشش را دارد تا برای یکبار هم که شده آن را در خانه تهیه کنید. طرز تهیه نان مخصوص هندی چندان سخت نیست؛ کافیست مواد لازمی که در ادامه در اختیارتان قرار دادیم را تهیه کرده و برای مصرف چند روزتان نان بپزید. شما می‌توانید این نان را فریز کنید و برای مصرف هربارتان آن را داغ کرده و استفاده کنید.

نان هندی را می‌توانید هم در وعده صبحانه و هم در کنار غذا‌هایی مثل آش، سوپ و غذا‌های هندی نوش جان کنید.

نان هندی را می‌توانید هم در وعده صبحانه و هم در کنار غذا‌هایی مثل آش، سوپ و غذا‌های هندی نوش جان کنید. فقط برای این که بافت نان شما نرم و اسفنجی شود، دستورالعمل را با دقت بخوانید و مواد لازم را به اندازه گفته شده مصرف کنید. با طرز تهیه نان مخصوص هندی خوش عطر و خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان مخصوص هندی

مخمر نان هفت گرم
آب گرم ۱۲۵ میلی‌لیتر
شکر سفید معمولی دو قاشق چای‌خوری
آرد سفید ۳۰۰ گرم
بیکینگ پودر نصف قاشق چای‌خوری
کره گیاهی (ذوب شده) ۳۰ گرم
ماست  ۱۵۰ میلی لیتر
سیاه دانه یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای تهیه این نان مخصوص هندی ابتدا باید ۱۲۵ میلی لیتر آب گرم را داخل یک کاسه تمیز بریزید و روی آن مخمر و یک قاشق چای‌خوری شکر بپاشید. صبر کنید تا برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مواد همانطور بمانند تا کف کنند. داخل یک کاسه بزرگتر آرد، شکر باقیمانده، نصف قاشق چای‌خوری نمک و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. به کمک دست یک گودی برای اضافه کردن مواد درست کنید. کره گیاهی ذوب شده را همراه ماست، سیاه دانه و مخلوط مخمر داخل گودالی که با دست درست کرده‌اید، بریزید. مواد را خوب هم بزنید و با دست شروع به مخلوط کردن کنید. اگر مواد خیلی خشک است، مقداری آب گرم اضافه کنید و اگر زیادی رقیق است، مقدار آرد آن را بیشتر کنید. خمیر به دست آماده باید بسیار نرم باشد، ولی آنقدر خیس نباشد که نشود آن را به شکل یک توپ دراورد.

زمانی که از بافت خمیر رضایت داشتید، شروع به ورز دادن خمیر داخل ظرف کنید. روی سطح کارتان مقداری آرد بپاشید و خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا کاملا صاف و نرم شود. داخل یک کاسه بزرگ را مقداری با کره گیاهی چرب کنید. خمیر را به شکل گلوله در بیاورید و داخل ظرف قرار دهید. روی ظرف را با سلفون بپوشانید و حدود یک ساعت در یک جای گرم قرار دهید تا اندازه آن دوبرابر شده و حسابی پف کند.

خمیر را به شش توپ مساوی تقسیم کنید. روی سینی فر کمی آرد بپاشید و خمیر‌ها را داخل آن بچینید. روی سینی را با حوله مرطوب بپوشانید. یک تابه بزرگ نچسب را روی حرارت زیاد قرار دهید تا حسابی داغ شود. یکی از خمیر‌ها را بردارید. به کمک دست آن را به شکل یک دایره به قطر ۱۲ سانتی‌متری در بیاورید. وقتی تابه خیلی داغ شد، نان را با احتیاط داخل تابه قرار دهید. بگذارید حدود سه دقیقه خمبر داخل تابه سرخ شده و پف کند. سپس آن را برگردانید تا برای سه تا چهار دقیقه دیگر پخته شود. به ترتیب گلوله‌های خمیر را به همین شکل بپزید.

سپس فر را روی دمای خیلی گرم تنظیم کنید. نان‌های پخته شده را روی سینی فر بچینید. کمی کره ذوب شده روی آن‌ها بمالید و روی سینی را با فویل بپوشانید و داخل فر قرار دهید تا گرم شود. بعد از چند دقیقه سینی را از فر بیرون بیاورید و نان‌های مخصوص هندی خود را در ظرفی زیبا سرو کنید. نوش جان!

نکات طرز تهیه نان مخصوص هندی

نان هندی را می‌توانید در کنار بعضی از غذا‌های هندی مانند خورش مرغ هندی، تالی هندی و کوفته کاری میل کنید.
برای اینکه نان بهتر بماند، می‌توانید از آن در فریزر نگهداری کنید و هر بار برای استفاده چند عدد از آن‌ها را داغ کنید.
اگر از تهیه این نان هندی لذت برده‌اید پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه نان چاپاتی هندی را نیز امتحان کنید.
فراموش نکنید که برای تهیه یک نان بدون نقص باید تمام فوت و فن‌های تهیه نان خانگی را بدانید.

منبع: کتاب کاله

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋