🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی کلاف سردرگم نارضایتی ها

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل عموی شهرداری یزد گفت: نرخ کرایه مینی بوس‌ها به ازای هر کیلومتر ده درصد و تاکسی‌های گردشی به ازای هرکیلومتر ۱۲/۵ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از یزد ، مجید فلاحتی معاون اجرایی سازمان حمل و نقل عموی شهرداری یزد از افزایش نرخ کرایه مینی بوس‌ها و تاکسی‌های گردشی خبر داد و گفت: در شرایط کنونی به دلیل شیوع بیماری و افزایش قیمت لوازم یدکی اتومبیل، لاستیک، روغن و دیگر موارد فشار زیادی بر رانندگان بخش حمل ونقل عمومی وارد شده است.

او با اشاره به درخواست حمایت رانندگان از سازمان حمل و نقل عمومی، افزود: این سازمان به تنهایی قادر به کنترل و کاهش هزینه‌های رانندگان نبوده و تنها با افزایش نرخ کرایه می‌تواند تا حدی التیام بخش آنان در شرایط فعلی باشد.

ونوس عامری، رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به نقش عرضه و تقاضا در تعیین قیمت‌ها در جامعه، گفت: اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم باید خواهان اداره اقتصاد به شکل منصفانه باشند.

او افزود: در شرایط پرتلاطم اقتصاد کنونی رانندگان با کاهش درآمد و افزایش هزینه‌ها مواجه بوده و کنترل نرخ کرایه حمل و نقل نیز فشار مضاعفی بر این قشر آسیب دیده وارد خواهد کرد.

افزایش نرخ کرایه‌ها به نفع رانندگان نیست

حمید رضا قمی سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: در شرایط فعلی، شیوع بیماری، تعطیلی مدارس و کارخانجات و شرکت‌های خصوصی سبب کاهش فعالیت و درآمد رانندگان مینی بوس‌های برون شهری شده است. علاوه بر آن بسیاری از شرکت‌های خصوصی اقدام به خرید مینی بوس و تهیه سرویس برای کارکنان خود کرده اند.

او با اشاره به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی به عنوان رقیبان سرسخت تاکسی‌های گردشی، افزود: افزایش نرخ کرایه‌ها به نفع رانندگان تاکسی‌های گردشی نیست، زیرا فعالیت تاکسی‌های اینترنتی انحصار حمل و نقل را از آنان ربوده است. درحالیکه آمار، تعداد تاکسی‌های گردشی موجود در شهر را ۱۵۰۰ مورد نشان می‌دهد، عملاً چنین تعدادی فعالیت ندارند.

قمی با اشاره به ضرورت تغییر رویه و مدیریت متمرکز در تاکسی‌های شهری ادامه داد: پیش از این نیز از سوی نمایندگان شورای شهر پیشنهاد خرید نرم افزار و پیوستن تاکسی‌های گردشی به سیستم اینترنتی داده شد، اما به دلیل بوروکراسی اداری حاکم بر سازمان شهرداری تاکنون این اقدام به تعویق افتاده است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋