🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

۵ پست قرنطینه ای نهال در آذربایجان غربی دایر شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در راستای قرنطینه داخلی ۵ پست قرنطینه‌ای در زمان جابجایی نهال در خروجی‌های استان دایر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از ارومیه ، جعفر وحدت مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  با اشاره به صدور نهال از استان گفت: در راستای قرنطینه داخلی ۵ پست قرنطینه‌ای در زمان جابجایی نهال در خروجی‌های استان نسبت به بررسی مدارک سلامت نهال و جلوگیری از ورود و خروج نهال غیرمجاز و آلوده ایجاد شده است.

او از صدور سه میلیون و ۱۵۰ هزار اصله نهال در طول ۹ ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: همچنین در این مدت یک میلیون و ۴۶۰ اصله نهال نیز وارد استان شده است.

وحدت عنوان کرد: همچنین در مراحل تولید، تکثیر نهال نظارت‌های مستمر با همکاری آزمایشگاه‌های تشخیص آفات و بیماری‌های (کلینیک گیاه پزشکی) بخش غیردولتی صورت گرفته که در نهایت باعث تایید بیش از ۴۰ نهالستان و دو واحد کشت بافت شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: پایش، ردیابی، رصد و تعیین تراکم آفات و بیماری‌های قرنطینه خارجی و داخلی در سطح استان با نصب انواع تله‌های فرمونی، نوری، رنگی به ویژه برای رصد آفت کرم، سرخ و کرم سرخ ثانویه، پنبه، کرم خاردار، کرم برگ خوار پاییزه، مگس میوه، مدیترانه‌ای و... صورت می‌گیرد.

وحدت با اشاره به عمده سیاست‌ها و برنامه‌های آتی سازمان جهاد کشاورزی استان و سازمان حفظ نباتات در حوزه قرنطینه نباتی گفت: توانمند سازی علمی و اجرایی کارشناسان بخش دولتی و خصوصی، تجهیز آزمایشگاه‌های قرنطینه و آزمایشگاه‌های همکار با امکانات و تکنولوژی روز، کاهش زمان ارائه خدمات به فعالان بخش اقتصاد کشاورزی، و نهال کاران، رعایت مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی در قالب پدافند زیستی و پدافند غیرعامل از اهم این سیاست‌ها است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋