🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

نیمی از مناطق آلوده به نفت در میانکوه اردل پاکسازی شد

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون سه کیلومتر از ۶ کیلومتر اراضی آلوده به نفت در بخش میانکوه اردل پاکسازی شده است.

مناطق آلوده به نفت
به گزارش گروه استان های  اخبار  از شهرکرد ، خسرو کیانی سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با گذشت ۱۰ روز از آغاز عملیات پاکسازی مناطق آلوده به نفت در بخش میانکوه اردل، تاکنون سه کیلومتر از شش کیلومتر اراضی آلوده پاکسازی شده است.

او افزود: در پی شکستگی لوله انتقال نفت مارون به اصفهان و نشت حجم قابل توجهی از نفت به اراضی محدوده روستای گندمکار تا شهر سرخون به طول شش کیلومتر، عملیات پاکسازی منطقه بلافاصله از سوی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران آغاز شد.

کیانی با اشاره به کُند بودن روند پاکسازی منطقه از آلاینده‌های نفتی اضافه کرد: پس از گذشت ۱۰ روز از آغاز عملیات پاکسازی هنوز بخش قابل توجهی از آلاینده‌ها در منطقه باقی مانده و تنها سه کیلومتر از محدوده آلوده پاکسازی شده است.

او ادامه داد: کُند بودن عملیات پاکسازی به سبب سخت‌گذر بودن منطقه و نبود جاده دسترسی و ورود تانکر‌های نفت‌کش است.

کیانی با اشاره به فعالیت ۱۲ دستگاه تانکر نفت‌کش در منطقه گفت: از استان‌های همجوار نیز تجهیزات و امکانات کمک گرفته شده است، اما نبود جاده دسترسی به ویژه در دره گندمکار عملیات پاکسازی را طولانی کرده است.

او با بیان اینکه هنوز خسارت‌های وارده بر منطقه برآورده نشده است افزود: حجم نفت نشت یافته در منطقه به حدی زیاد است که به زودی نمی‌توان تاثیرات عمیق و خسارت‌های آن را اعلام کرد و نیاز به مطالعات کارشناسی و آزمایش‌های تخصصی دارد.

نشت نفت در منطقه سرخون شهرستان میانکوه در دو دهه گذشته برای چهارمین بار در روز یکشنبه (۲۳ آذر) بر اثر شکستگی خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار شهرستان اردل رخ داد.

منبع: ایرنا

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋