🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

نخستین جشنواره طرح پویش در جهت افزایش مهارت و اشتغال دانشجویان برگزار شد

نخستین جشنواره طرح پویش با هدف افزایش مهارت، اشتغال و کمک به هزینه های دانشجویان در هفته جهانی کارآفرینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های اخبار از اصفهان ، پیرستانی رئیس دبیرخانه برنامه علمی استان اصفهان در نشست خبری آنلاین به مناسبت هفته جهانی کار آفرینی گفت: در هفته جهانی کارآفرینی، نخستین جشنواره طرح پویش با هدف کمک به رفع دغدغه اشتغال دانشجویان، افزایش مهارت، تامین شغل و هزینه‌های دانشجویان برگزار شد.

پیرستانی ادامه داد:این طرح به‌صورت آزمایشی در استان اصفهان برگزار شد، و با توجه به اینکه این طرح باعث ارتباط بین دانشجو و شرکت‌های صنعتی می‌شود با استقبال خوب نیروی‌های صنعتی مواجه شده است.

او افزود: از زمان شروع این طرح ۲۲۳ دانشجو به آن پیوستند و تا پایان ترم تحصیلی امسال این تعداد به ۳۰۰ دانشجو افزایش پیدا خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود برای ترم آینده تا سقف ۳۰۰۰ نفر در این طرح پویش شرکت خواهند کرد.

رئیس دبیرخانه برنامه علمی استان اصفهان ادامه داد:تعداد شرکت‌ها، دانشجویان متقاضی، اولویت بندی مشاغل و استخدامی‌ها فاکتور‌های مدنظر برای پیوستن به این طرح هستند.
او تصریح کرد: در حال حاضر در دانشگاه اصفهان ۱۰۶ دانشجو در این صنعت معرفی شدند و ۸۰ دانشجو نیز در شهرستان‌های دیگر عضو این طرح شده‌اند.

نجفی رییس دانشگاه آزاد استان اصفهان گفت: با شروع سال تحصیلی اتفاقات خوبی افتاد و طرح اشتغال همزمان با تحصیل، با کمک سازمان کار و تامین اجتماعی به اجرا درآمد. در واحد‌های درسی پویش کارآموزی ایجاد شده و این پویش در پرونده مدرک تحصیلی دانشجویان درج می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: هدف از این طرح کمک به صنعت، دانشگاه و دانشجویان برای کمک به هزینه تحصیلی آن‌ها است و در ازای کار و کسب مهارت، هزینه و سابقه کار دریافت می‌کنند؛ با این طرح بعضی از رشته‌های از رونق افتاده نیز دوباره شروع به فعالیت می‌کنند.

کلانی مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این جلسه نیز اظهار داشت: پروژه خلاقیت محور در سطح کشور در دانشگاه اصفهان ایجاد شده است، در زمان‌های گذشته، نگاه‌ها پروژه محور بود، اما درحال حاضر بهره‌گیری از دانش‌ها در اولویت قرار دارد.
راه اصلی در جهش تولید نوآوری و تبدیل خلاقیت به ثروت با لزوم بهره‌گیری از نیروی انسانی ماهر است تا به تناسب زمانی استفاده از فعالیت‌های نوین باعث اتفاقات بزرگی شود، همچنین حضور کارکنان نیرو‌های نظام وظیفه نیز از این طریق کمبود نیروی کار را تامین می‌کند.

در این جلسه، کلانی مدیرکل اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی، مسعود گل شیرازی ریاست اتاق بازرگانی صنایع ومعادن، کامران کلانی مدیرکل اداره کار و رفاه استان اصفهان، موسوی رییس سرای نوآوری اتاق بازرگانی استان اصفهان، پیرستانی رییس دبیرخانه برنامه علمی استان اصفهان، جوانمرد قائم‌مقام دانشگاه آزاد اصفهان و امینی مدیرکل برنامه بودجه دانشگاه آزاد اصفهان حضور داشتند.

همچنین واحد‌های دانشگاهی نایین، کاشان، لنجان، شهرضا، خمینی شهر، سمیرم و شاهین شهر به ترتیب به‌خاطر اقدامات موثر مورد تقدیر قرار گرفتند.


ش

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋