🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

پیش بینی بارش های نرمال و بالاتر از نرمال طی ۲ هفته آینده

رئیس مرکز خشکسالی گفت: مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی ۲ هفته آینده بارش‌ها در محدوده نرمال و فراتر از نرمال خواهد بود.

پیش بینی بارش‌های نرمال و بالاتر از نرمال طی ۲ هفته آینده/بارش‌های امسال خشکسالی‌های اخیر را جبران نمی‌کند
احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی کشور در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی اخبار ، بارش های سال زراعی جدید را در محدوده نرمال پیش بینی کرد و گفت: بنابر آمار مجموع بارش های کشور از ابتدای سال زراعی نسبت به دوره بلندمدت در محدوده نرمال قرار دارد.

وی افزود: مدل های اقلیمی نشان می دهد که طی ۲ هفته آینده موج بارشی از غرب، شمال غرب و مرکز وارد کشورمی  شود.

وظیفه از ورود سامانه جدید بارشی در اواخر هفته به کشور خبر داد و گفت: این سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده ادامه دارد و سپس هفته بعد موج دیگری وارد کشور می شود که طی این ۲ هفته بارش در محدوده نرمال و بالای نرمال خواهد بود.

رئیس مرکز خشکسالی ادامه داد: بنابر آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون بارش در نیمه غربی کشور ۱ تا ۱.۵ درجه بالای نرمال و نیمه شرقی ۱ تا ۱.۵ درجه کمتر از نرمال خواهد بود.

وی درباره آینده بارش در ماه های آتی گفت: مدل ها نشان می دهد که طی سه ماه زمستان بویژه جنوب و جنوب شرق بارش ها کمتر از نرمال و مابقی کشور در محدوده نرمال پیش بینی می شود‌.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بارش های نرمال سال آبی خشکسالی های اخیر را جبران نمی کند، بیان کرد: ازدیاد مصرف آب بیش از پتانسیل تولید بدان معناست که بارندگی در حد نرمال، خشکسالی سال های گذشته را جبران نمی کند، درنتیجه خشکسالی ها تداوم ‌خواهد داشت.

وظیفه در پایان تصریح کرد: امسال با وجود بارش های معمول، خشکسالی هواشناسی نداریم، اما به دلیل مصرف بالا خشکسالی هیدرولوژی و کشاورزی داریم.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋