🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی اردستان

مدیر جهاد کشاورزی اردستان از آزادسازی ۱۲ هزار مترمربع زمین کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های اخبار از اصفهان ، علی اکبر صالح مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت:۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی مرغوب کشاورزی در بخش زواره از توابع این شهرستان تخریب و افزون بر ۱۲ هزار مترمربع زمین کشاورزی آزادسازی شد. این تخریب‌ها در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی، باغ‌ها و آزادسازی زمین‌های کشاورزی انجام شد.

 

او ادامه داد: ساخت و ساز‌های تخریب شده از سوی افراد در اراضی کشاورزی و برای افزایش ارزش افزوده ملک‌ها انجام گرفته، به شکل ویلا و یا فنس‌کشی بود که با حضور عوامل نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و نمایندگان دادستانی تخریب شد. طبق ماده ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی، هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقدام‌هایی که بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب می‌شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: چنانچه به‌طور غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره (۱) ماده (۱) این قانون صورت پذیرد، جرم بوده و ماموران جهاد کشاورزی محل مکلفند نسبت به توقف عملیات اقدام و مراتب را به اداره متبوع برای انعکاس به مراجع قضایی اعلام کنند.

 

صالح ادامه داد: در تبصره ۲ این ماده نیز آمده است، ماموران جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا و در نقاطی که دادسرا نباشد با حضور نماینده دادگاه محل علاوه بر تنظیم صورت‌مجلس راساً نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی اردستان تصریح کرد: گروه‌های ویژه کنترل ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این شهرستان فعال هستند و در صورت مشاهده ساخت و ساز غیر مجاز برخورد قانونی خواهند کرد.

 

او  افزود: مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی آن را به دستگاه‌های مربوطه گزارش کنند تا در اولین فرصت نسبت به تخریب و آزادسازی این اراضی اقدام شود.  متخلفان علاوه بر تخریب بنا، ملزم به پرداخت جریمه معادل یک تا سه برابر بهای اراضی به قیمت روز زمین با کاربری جدید مورد نظر تخلف هستند و در صورت تکرار جرم به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک تا ۶ ماه محکوم خواهند شد.

 

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋