🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ترخیص ۸۰ هزار و ۴۴۶ موتورسیکلت رسوبی تا امروز

سرهنگ سلیمی درباره طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوب شده و تعداد موتور‌های ترخیص شده، توضیحاتی داد.

ترخیص ۸۰ هزار و ۴۴۶ موتورسیکلت رسوبی تا امروز

سرهنگ محمد باقر سلیمی رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی اخبار ، اظهار کرد: طرح فوق العاده ترخیص موتور سیکلت‌های رسوبی بنا به تدبیر فرمانده نیروی انتظامی از ۱۸ آبان ماه در سراسر کشور و با ارائه تسهیلات و مشوق‌هایی آغاز شد و این طرح در فرصت دو ماه‌ای که دارد تا ۱۸ دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تسهیلاتی که در این طرح برای مالکان، راکبین و دارندگان موتور سیکلت پیش بینی شده عبارتند از؛ امکان تقسیط جرائم رانندگی به مدت یکسال به نسبت شرایط اقتصادی دارنده یا مالک، بخشودگی دو برابر شده جرائم رانندگی گذشته متقاضیان، امکان دریافت خدمات غیر حضوری و بدون مراجعه به پلیس راهنمایی و رانندگی و فقط با مراجعه به بیش از هزار و دویست مرکز خدمات الکترونیکی پلیس ۱۰+در سراسر کشور، امکان ترخیص موتور سیکلت‌هایی که راکبینشان در لحظه توقیف فاقد گواهینامه رانندگی بودند و درحال حاضر می‌توانند با تعهد به عدم تردد در معابر عمومی موتورشان را ترخیص کنند.

وی افزود: همچنین امکان ارائه خدمات علاوه بر مالکان موتور سیکلت که اسناد مالکیت و پلاک، شماره و همچنین کارت وسیله نقلیه به نامشان است به افرادی که موتور سیکلت را در لحظه توقیف در اختیار داشتند و قبض پارکینگ اصطلاحا به نام آن هاست و برابر ضوابط و مقررات و قوانین به عنوان متصرف قانونی شناخته می‌شوند آن هم با اخذ تعهد در خدمات الکترونیک می‌توانند دریافت کنند.

سرهنگ سلیمی بیان کرد: تسهیلات دیگری که پیش بینی شده موضوع کاهش هزینه‌های پارکینگ است که برابر هماهنگی‌هایی که صورت گرفت بر مبنای ۱۳۹۴ مصوبه هیات دولت مورد محاسبه قرار می‌گیرد که بسیار مبلغ ناچیزی است نسبت به تعرفه‌هایی که در حال حاضر دریافت می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش شد در این طرح، موتور سیکلت‌هایی که به عناوین مختلف در سال‌های گذشته متوقف بودند و دارندگان و مالکانشان به دلیل همین موانع و هزینه‌هایی که گفته شد وجود نداشت بتوانند به راحتی این خدمات را دریافت کنند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا افزود: از ابتدای طرح تا امروز ۸۲ هزار و ۷۲۸ درخواست به واحد‌های ترخیص کننده ارسال شده که منجر به ترخیص ۵۶ هزار و ۲۶۵ دستگاه موتورسیکلت به صورت برخط و سیستمی و در کمتر از نیم ساعت و بدون نیاز به مراجعه مالکان یا دارندگان به واحد‌های راهنمایی و رانندگی شده است.

وی ادامه داد: ۸ هزار و ۲۰۵ دستگاه موتور سیکلت هم که نقص مدارک در درخواست اولیه وجود داشته حداکثر با یک مرحله عودت در سیستم و تکمیل مدارک به صورت سیستمی حداکثر ظرف ۲۴ ساعت منجر به ترخیصشان شده، ۱۵ هزار و ۹۷۶ دستگاه موتورسیکلت هم به صورت دستی توسط همکاران ما علاوه بر خدمات سیستمی مربوط به موتور سیکلت‌هایی که در سال‌ها قبل که سامانه راه اندازی نشده بود ترخیص شدند.

سرهنگ سلیمی گفت: مجموعا تا امروز ۸۰ هزار و ۴۴۶ دستگاه موتور سیکلت ترخیص و تحویل مالکان شده است. بنا بر تمدید این طرح وجود ندارد و اطلاع رسانی‌های لازم هم انجام شده و از دارندگان و مالکان خواهش میکنیم که در این فرصتی که باقی مانده مراجعه داشته باشند و درخواست هایشان را بدهند و بتوانند وسیله نقلیه شان را با این تسهیلات دریافت کنند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا ادامه داد: نکته‌ حائز اهمیت این است که در این ۳۷ روزی که از شروع این طرح گذشته تاکید فرمانده نیروی انتظامی و همچنین رئیس پلیس راهور ناجا مبنی بر تعدیل میزان توقیف‌ها بوده و همکاران ما سعی کردند مصادیق توقیف را کاهش بدهند و توقیف به عنوان آخرین کار در دستور اقدامات کنترلی پلیس قرار گرفته است.

وی اظهار کرد:خوشبختانه در این مدت ۳۷ روزه شاهد کاهش ۸۴ درصدی توقیف هستیم و بنا به تدبیر فرمانده ناجا دستورالعملی هم در رابطه با ساماندهی توقیف در دست تبیین است و به زودی ابلاغ خواهد شد و روند توقیف به حداقل می‌رسد تا شاهد رسوب وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ‌ها نباشیم.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋