🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

طرح آبخیزداری ۱.۲ میلیون هکتار مناطق سیل خیز امسال انجام می شود

به گزارش گروه استان های اخبار از اصفهان ، پرویز گرشاسبی معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در اصفهان افزود: طرح‌های آبخیزداری در یازده استان در ۲۴ پروژه و زیرمجموعه با ۲۶۵ میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست.

او با اشاره به اهمیت اجرای به موقع طرح‌ها با هدف کاهش خطرات سیل اضافه کرد: از این میزان تاکنون برای ۲۸۰ هزار هکتار مناطق سیل‌خیز بحرانی درجه یک عملیات احداث سازه‌ها انجام شده و به بهره برداری رسیده است.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهارداشت: این طرح‌ها نقش شایانی در مهار سیلاب‌ها و کاهش خطرات برای مناطق جمعیتی روستایی و شهری خواهد داشت و به تقویت سفره‌های آب زیرزمینی کمک می‌کند.

گرشاسبی با بیان اینکه یکی از این طرح‌ها که در ماه‌های اخیر به بهره برداری رسید پروژه آبخیزداری و سیل‌بَند دروازه قرآن شیراز بود گفت: همه ما سیل بهار ۹۸ در این منطقه و وقوع حوادث تلخ را به یاد داریم بر همین اساس طرح آبخیزداری و سیل بند در این منطقه اجرا شد و امسال توانست با آبگیری از وقوع سیلابی دیگر و تکرار حوادث ناگوار جلوگیری کند.

او ادامه داد: میزان استحکام طرح‌های سیل‌بند و آبخیزداری را بالا برده‌ایم بطوری که بتواند سیلاب‌هایی با دورِ برگشت (شاخصی برای سنجش قدرت یک سیل) ۵۰۰ ساله را مهار کند و ذکر این نکته ضروری است که دور برگشت سیل دروازه قرآن شیراز در سال گذشته ۲۶۰ سال بود.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: طرح دیگری که امسال پیش از بارش‌ها به بهره برداری رسید سیل بند‌های شهر‌های دشتستان و بُرازجان در استان بوشهر بود که اگر وجود نداشت شرایط سیل از آن که دیدیم برای آن شهر‌ها بدتر می‌شد.

گرشاسبی با بیان اینکه مطالعات در ۴۰ میلیون هکتار از مناطق بحرانی سیل‌خیز ایران انجام شد، تصریح کرد: از این میزان طرح‌های آبخیزداری و مرتبط با مهار و کنترل سیل برای ۳۱ میلیون هکتار انجام گرفته است.

او افزود: در ایران افزون بر ۴۲ میلیون هکتار حوضه آبخیز سیل‌خیز شهری و روستایی وجود دارد که اجرای طرح‌ها برای مناطق باقی مانده به توجه و حمایت نیاز دارد.

منبع:ایرنا

م

پرویز گرشاسبی گفت: طرح‌های آبخیزداری در ۱.۲ میلیون هکتار از مناطق بحرانی سیل‌خیز کشور تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋