🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

رباتی کوچک شبیه به پوست لیمو

رباتی کوچک و شبیه به پوست لیمو ساخته شده که انرژی خود را از نور تامین می‌کند، می‌تواند راه برود، بار حمل کند و برقصد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری  گروه فضای مجازی اخبار ، محققان در دانشگاه نورث وسترن ربات جدیدی ساخته‌اند که شبیه یک جانور کوچک آبزی رفتار می‌کند. این ربات چند عملکرد مختلف مثل جابه‌جایی اشیا از محلی به محل دیگر، تسریع واکنش‌های شیمیایی، رساندن متخصصان درمان شناسی و چندین کار دیگر انجام می‌دهد. این ربات جدید بسیار شبیه پوست لیمو است. در حقیقت قسمت بیرونی نرم آن از ۹۰ درصد آب تشکیل شده و جنس اسکلت داخلی آن نیز از نیکل است که می‌تواند در میدان مغناطیسی خارجی تغییر شکل بدهد.

نحوه عملکرد ربات پوست لیمویی

این ربات‌ها بسیار کوچک هستند یعنی تقریبا اندازه یک سکه ده سنتی، اما می‌توانند کارهای مختلفی را انجام بدهند؛ به عنوان مثال می‌توانند به سرعت یک انسان معمولی راه بروند و اشیا را بلند و حمل کنند. آن‌ها از طریق جذب یا خروج آب از اجزای نرم خود کار می‌کنند و می‌توانند به لطف طراحی دقیق مولکولی خود به نور یا میدان مغناطیسی پاسخ دهند. در واقع ساختار مولکولی آن‌ها به گونه‌ای ساخته شده که هنگامی که نور به ربات تابیده شود، آب از آن خارج می‌شود و باعث می‌شود پاهای ربات مانند ماهیچه‌ها سفت گردد. به واسطه اسکلت نیکلی و فرومغناطیسی که درون ربات جاسازی شده است، می‌توان میدان‌های مغناطیسی را برای حرکت دادن پاهای آن به کار گرفت. استفاده‌ی همزمان از نور و میدان مغناطیسی، به همراه محاسبه بسیار درست می‌تواند حرکتی بسیار دقیق در مسیرهای مورد نظر ایجاد کرد.

ربات کوچکی شبیه به پوست لیمو

محققانی که این ربات را ساخته‌اند مدل‌هایی را در آینده پیش‌بینی می‌کنند که از این نسخه هم کوچک‌تر هستند؛ آن قدر کوچک که در سطح میکروسکوپی کار کنند و بتوانند برای مواردی از قبیل رساندن دارو به هدف در بدن بیمار به کار بیایند. آن‌ها به لحاظ تئوری نیز برای کار در یک نظم بزرگ برنامه‌ریزی شده اند به نحوی که به ربات‌ها این اجازه را می‌دهد بتوانند کارهای بزرگ‌تری انجام دهند؛ برای مثال هنگام وقوع جراحت در بدن به عنوان بخیه ایفای نقش کنند که برای تحقق این امر نیاز به تحقیق و ممارست بسیار است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋