🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بیمه شخص ثالث بازنگری می شود

پور ابراهیمی گفت: بازنگری در مجموعه اقدامات بیمه شخص ثالث امری کاملا ضروری است و ظرف همین هفته در دستور کار قرار خواهد گرفت و به صحن علنی مجلس خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از کرمان ، محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه با حضور وزیر اقتصاد که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به ضریب نفوذ صنعت بیمه به عنوان موضوعی مهم در اقتصادگفت: برای اینکه بتوانیم این ضریب نفوذ را افزایش دهیم باید یکسری اقدامات، انجام دهیم.

اوبه اصلاح آیین نامه ذخایر بیمه‌ای که یکی از ماموریت‌های بیمه مرکزی است اشاره کرد و گفت: این موضوع برای ما حائز اهمیت است که چقدر می‌توانیم نسبت به درآمد‌های پایدار شرکت‌های بیمه‌ای در حوزه فعالیت، ماموریت‌ها و تعهداتی که دارند، اتکا کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به نظر می‌رسد بازنگری جدی در مجموعه این فعالیت‌ها و اقدامات باید انجام شود، اقدامی که سال‌ها به دلایل و شرایط مختلف از آن فاصله گرفتیم.

پورابراهیمی افزود: همچنین افزایش و گسترش رشته‌های بیمه‌ای در بخش‌های اقتصادی یکی از احکام مهمی است که در برنامه ششم توسعه مد نظر قرار گرفته شده است البته یکی از محور‌های مهم این بخش بیمه شخص ثالث است که بر اساس گزارش‌هایی که در نشست مشترک که اخیرا و در ابتدای تشکیل مجلس یازدهم با حضور مدیران صنعت بیمه و وزیر اقتصاد و دارایی داشتیم مفصل مورد بحث قرار گرفت.

او تصریح کرد: گزارش آسیب شناسی و بیان راهکار‌ها در خصوص عملکرد بیمه شخص ثالث یکی از موضوعاتی است که در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گرفته است و فکر می‌کنم ظرف همین هفته در دستور کار این کمیسیون قرار خواهد گرفت و به صحن علنی مجلس می‌آید.

پورابراهیمی ادامه داد: بررسی اصلاح ماده هشت قانون بیمه شخص ثالت که در چارچوب لایحه به مجلس ارائه شده است در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بازنگری در مجموعه اقدامات بیمه شخص ثالث را امری کاملا ضروری می‌دانیم و با توجه به تغییراتی پیرامونی که در این حوزه اتفاق افتاده طبیعتا یکی از اقدامات ما این مهم خواهد بود.

پورابراهیمی افزود: اگر معادل یک سوم از منابع اخذ شده از حوزه صنعت بیمه به ماموریت‌هایی مانند ناجا، حوزه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اختصاص پیدا کند اثر بخش تر است و کارایی این مهم در کاهش کمی آن از نظر مجلس حائز اهمیت است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی به پیگیری‌های کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در زمینه اصلاح قانون تاسیس صندوق بیمه همکانی اشاره کرد و گفت: این مهم یکی از موضوعات مهم ما بود و با توجه به اینکه این قانون در حدود ۱۰ سال بین مجلس دولت و شورای نگهبان رفت و برگشت داشت که در طول دو ماه گذشته نهایی شد و یکی از اقدامات بسیار مهم بانک مرکزی در سال ۹۹ تدوین آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی مرتبط با این مهم است.

او گفت: البته شرکت‌های بیمه‌ای در زمینه اقدامات بیمه تکمیلی می‌توانند کار خود را آغاز کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به حوزه مقررات و قوانینی که در حوزه بیمه‌ای کشور نیازمند تغییرات محتوایی است اشاره کرد و افزود: اساسا در حوزه صنعت بیمه ما نیازمند این مهم هستیم متناسب با شرایط و مقتضیات کشور اقدام کنیم.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋