🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

چرا کد اقتصادی همچنان پابرجاست؟ مانعی برای تولید که تنها روی کاغذ حل شد

اقدام سازمان مالیاتی برای حذف کد اقتصادی قرار بود یکی از موانع تولید را بردارد، اما خودش مانعی جدید شد.

کد اقتصادی
رضا اَطیابی، مدیر یک شرکت فنی و مهندسی، در گفت و گو با خبرنگار تولیدبان گروه اقتصادی اخبار ، گفت: تازگی یک شرکت خدمات فنی و مهندسی ثبت کرده ام؛ وقتی که برای ثبت کد اقتصادی اقدام کردم، کارشناسان سازمان امور مالیاتی گفتند که برای کاهش موانع تولید، فرآیند دریافت کد اقتصادی را حذف کرده اند و شناسه ملی شرکت، همان کاربرد اقتصادی را دارد.


وی افزود: یک بخشنامه نیز در همین رابطه به من نشان دادند که از شهریورماه امسال دیگر کد اقتصادی به اشخاص حقوقی نمی‌دهند، اما زمانی که ما می‌خواهیم با شرکت‌های دولتی و غیردولتی وارد معامله شویم یا در مناقصه‌ها و مزایده ها، می‌گویند چرا کد اقتصادی در فاکتور‌های شما وجود ندارد!

مانعی که فقط روی کاغذ از مسیر تولید حذف شدمانعی که فقط روی کاغذ از مسیر تولید حذف شد

اطیابی گفت: مسئولان امور مالیاتی حداقل کاری که می‌توانند انجام دهند تا این مانع واقعا برطرف شود، این است که باید این موضوع را به نحوی اطلاع رسانی کنند؛ شرکت‌های خصوصی نیز از ما کد اقتصادی می‌خواهند پس حداقل از طریق رسانه ملی یا هر روش دیگر که بشود این مشکل را حل کرد باید اطلاع رسانی کنند.

 

وی ادامه داد: نه تنها شرکت‌های خصوصی از این موضوع اطلاعی ندارند، بلکه نهاد‌های دولتی نیز بی اطلاع هستند؛ مثلا، سامانه setadiran.ir (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) که تمام معاملات دولتی را در آن قرار می‌دهند، هنوز از فعالان اقتصادی، کد اقتصادی می‌خواهد که وقتی پیگیری کردم گفتند چنین چیزی هنوز به ما ابلاغ نشده که شناسه ملی جایگزین آن شود.

 

مانعی که فقط روی کاغذ از مسیر تولید حذف شد


این فعال اقتصادی در پایان به نکته جالبی هم اشاره کرد: زمانی که من مراجعه کردم، در ابتدای کار خود کارمندان امور مالیاتی هم نمی‌دانستند یعنی چندین بار پله‌ها را بالا و پایین کردند تا بالاخره متوجه شدند چنین چیزی پیش آمده است؛ حتی، چون سامانه‌های خودشان هم تغییر نکرده، برای تشکیل پرونده تردید داشتند!

اواخر اردیبهشت ماه امسال بود که علی فیروزی، رئیس مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد با انتشار توئیتی از حذف کد اقتصادی خبر داده بود؛ خبر که محمود علیزاده معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی کشور نیز آن را تایید کرد، اما گویا این مانع تولید، تنها روی کاغذ از مسیر تولید حذف شده و در عمل مانعی جدید برای فعالان اقتصادی برای شرکت در معاملات شده است.

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋