🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

دلگان الگوی موفق محرومیت زدایی در کشور است

زنگنه گفت: دلگان با تلاش و همت مسوولان محلی و ملی توانست به الگوی موفق از خدمت‌رسانی به مردم و محرومیت‌زدایی در کشور تبدیل شود.

به گزارش  گروه استان های اخبار  از زاهدان ، ماندانا زنگنه  معاون استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ویدئو کنفرانس بررسی روند پیشرفت اسناد توسعه پایدار و اجرای اقتصاد مقاومتی در ۳۱ شهر کمتر توسعه یافته سیستان و بلوچستان اظهارداشت: برنامه توسعه پایدار از سال ۹۸ اجرایی شده و در سختترین سال‌های اقتصادی کشور با کمترین تزریق منابع دولتی اتفاقات بزرگی در این ۳۱ شهر با همدلی و همراهی مدیران استانی و حمایت مسوولان وزارتخانه در سطح ملی اتفاق افتاده است.

او  به برخی شاخص‌های دلگان و اتفاقات خوبی که در قالب این برنامه رخ داده اشاره و بیان کرد: ۱۰۱ میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف برای ایجاد اشتغال و تولید در این شهرستان پرداخت شده و این در شرایطی بود که شهرستان دلگان به لحاظ جذب تسهیلات در رتبه آخر قرار داشت، ولی هم‌اینک در رتبه پنجم قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: دلگان در زمینه بهره‌وری آب و خاک سطح زیرکشت اراضی از ۲۸ هزار هکتار به ۳۰ هزار هکتار و سطح آبیاری تحت فشار نیز از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده که رتبه نخست را درسیستان و بلوچستان داراست..

او  تصریح کرد: فاقدان شناسنامه که یکی از معضلات این شهرستان بود نیز هم‌اینک به طور کامل شناسنامه دریافت کرده‌اند.

زنگنه افزود: در ۲سال گذشته ۹۵ مدرسه با ۳۲۰ کلاس درس و همچنین ۹ اداره در شهرستان دلگان ساخته و مستقر شده اند.

او  خاطرنشان کرد: در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز این شاخص از ۴۰ درصد به ۸۰ درصد تا پایان دولت رسیده و ۲ هزار و ۵۰ خانه تا پایان دولت ساخته شده که این موارد نتیجه نگاه ویژه دولت به این شهرستان بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مطالعات ایمیدرو در پهنه معدنی دلگان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد رو به اتمام و ۹ معدن تعطیل شده این شهرستان نیز فعال شده و نخستین محموله مرمر این شهرستان به عتبات عالیات ارسال شده است.

او  خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه واحد‌های فرآوری و تبدیلی در این شهرستان وجود نداشت، هم‌اینک کارخانه چای ترش و حنا در این منطقه کلنگ‌زنی شده و در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

زنگنه بیان کرد: دلگان جوانترین مدیران با میانگین سنی ۳۵ سال دارد و بیشترین تعداد مدیر زن نیز در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

او ارتقاء شاخص‌ها را نتیجه تمرکز همه مدیران در سطح ملی و استانی به شهرستان دلگان عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان همچنین حمایت و تخصیص اعتبار مالی از صندوق توسعه ملی برای چند پروژه شاخص که پیشرفت فیزیکی دارند و تکمیل زیرساخت‌ها را نیز در این ۳۱ شهر در حال توسعه پیشنهاد داد.

گلمورتی مرکز شهرستان دلگان از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۴۸۰ کیلومتری جنوب غرب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋