🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

جزئیات استفاده از سند اراضی برای ضمانت بانکی

معاون اعتباری بانک کشاورزی گفت: بانک کشاورزی، سند منگوله دار، اراضی زراعی شش دانگ و مشاعی را به عنوان تضمین قبول می‌کند.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی اخبار ، جلالیان معاون اعتباری بانک کشاورزی در خصوص ارائه وثیقه زمین کشاورزی به بانک‌ها اظهار کرد: پیشتر میان سازمان ثبت اسناد و اراضی کشور مقرر شده بود که تا پایان سال ۹۸ تمامی بانک‌ها و دفترخانه‌ها اسناد زمین‌های کشاورزی را برای هر گونه رهن قبول کنند.


او افزود: از ابتدای سال ۹۹ و همزمان با منقضی شدن این توافق نامه میان سازمان ثبت اسناد و اراضی کشور، دفترخانه‌های مختلف از پذیرفتن اسناد زمین کشاورزی و غیر شهری معذور شدند، حتی نامه نگاری‌های مختلفی به سازمان‌های ذی ربط شد تا این موضوع برای کشاورزان بر طرف شود.معاون اعتباری بانک کشاورزی بیان کرد: در حال حاضر دفترخانه‌ها هیچ یک از اسناد مشاعی که نقشه UTM ندارند را نمی‌پذیرند و باید در این خصوص سازمان ثبت اسناد ابلاغیه جدید صادر کند.


جلالیان ادامه داد: در صورتی که پذیرش تمامی اسناد از جمله شهری، کشاورزی، شش دانگ و مشاعی از طریق دفترخانه‌ها انجام گیرد، بانک کشاورزی نیز هیچ مشکلی در خصوص اسناد کشاورزی نخواهد داشت و آن‌ها را برای رهن گذاشتن، به دفترخانه‌ها ارائه می‌دهد.


او تصریح کرد: تاکنون مکاتبه‌های متعددی با سازمان‌های مختلف به خصوص ثبت اسناد کشور داشته‌ایم، اما تا این جای کار هیچ تصمیمی برای این مسئله گرفته نشده و هیچ راه حلی هم جلوی راه بانک کشاورزی نمی‌گذارند.


معاون اعتباری بانک کشاورزی در پایان ابراز کرد: کشاورزان برای خرید ابزار آلات خود به وام‌های بانکی نیاز دارند و در غیر این صورت ممکن است، تولیدشان کاهش پیدا کند، با این وجود باید هرچه سریعتر تدبیری برای این موضوع اندیشید.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋