🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

کمبود فضای آموزشی فاریاب رفع می شود

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از بهره برداری و اتمام پروژه‌های ساخت وساز مدارس فاریاب تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ خبرداد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از کرمان ، سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در سفر به شهرستان‌های جنوبی از پروژه‌های در دست اجرای این اداره کل، بازدید و در خصوص ساخت و ساز و جذب مشارکت‌های مردمی در شهرستان فاریاب  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ پروژه با ۵۱ کلاس درس در شهرستان فاریاب در دست اجرا داریم گفت: ۲ سال پیش در بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم میانگین سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در این شهرستان ۳.۵ متر مربع بود، که از میانگین کشوری پایین‌تر است.

او افزود: با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، احداث مدارس جدید و جذب مشارکت‌های خیرین در این شهرستان، توانستیم اکنون این فاصله را به حداقل برسانیم.

واعظی نژاد، تصریح کرد: با اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهرستان فاریاب بخش اعظمی از مشکل کمبود فضای آموزشی استاندارد و مقاوم این شهرستان حل می‌شود بصورتیکه در حال حاضر ۱۲ پروژه با ۵۱ کلاس درس در دست اجرا داریم و تا اردیبهشت ۱۴۰۰ همه‌ آن‌ها به بهره برداری خواهند رسید.

او با اشاره اینکه از سال ۸۸ تعداد ۳۳ مدرسه با ۱۳۳ کلاس درس تخریبی نیاز به بازسازی داشتند ، تصریح کرد: این مدارس تخریبی در طرح بازسازی قرار گرفتند و ۱۹ مدرسه با ۱۲۱ کلاس درس مقاوم و استاندارد تحویل آموزش و پرورش شهرستان فاریاب شد ومابقی هم طی سال‌های آینده به اتمام خواهد رسید.

واعظی نژاد از افزایش اعتبارات عمرانی این نهاد در چند سال اخیر خبر داد و گفت: خوشبختانه اعتبارات عمرانی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ قریب به۶۰ درصد افزایش داشته، بطوریکه اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش شهرستان فاریاب در سال ۹۸ مبلغ ۳۲ میلیارد ریال بوده، اما این اعتبار در سال ۹۹ به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال رسیده است.

او از مشارکت اتاق بازرگانی استان کرمان و موسسه خیریه مهر گیتی برای ساخت ۱۲۰ مدرسه در استان خبر داد و گفت: دو پروژه از محل کمک‌های اتاق بازرگانی و موسسه مهر گیتی در شهرستان فاریاب ساخته خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در خصوص اجرای طرح استاندارد سازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی گفت: در حال حاضر ۷ مدرسه با ۵۳ کلاس درس به سیستم‌های استاندارد سرمایشی و گرمایشی مجهز شده‌اند.

او از اجرای طرح ملی آجر به آجر از ابتکارات وزیر آموزش و پرورش در استان کرمان ابراز رضایتمندی کرد و افزود: طی دو ماه محرم و صفر، مردم و خیرین کرمانی استان کرمان بالاترین مشارکت در سطح کشور داشته و سنگ تمام گذاشتند که نشان می‌دهد مردم کرمان به آینده دانش‌آموزان و فرزندان خود اهمیت می‌دهند و کار خیر جزو اعتقادات و باورهایشان است.

عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمان از افزایش مشارکت‌های مردمی طی چند سال اخیر خبر داد و گفت: مشارکت‌های مردمی در سال‌های ۹۱ و ۹۲ زیر یک میلیارد تومان بوده، اما در سال ۹۹ تا امروز ۲۱۴ میلیارد تومان جذب مشارکت خیرین و مردمی داشتیم که این رقم بسیار قابل توجه بوده و در سطح کشور رتبه سوم را از آن خود کرده ایم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان، حل مشکل عایق‌های رطوبتی مدارس، توزیع تجهیزات مورد نیاز آموزشی مدارس و تجهیز مدارس به سیستم‌های استاندارد سرمایشی و گرمایشی را از اولویت‌های اصلی و کاری نوسازی مدارس در شهرستان‌های جنوبی عنوان کرد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋